וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: עירייה רשאית לשלוח מודדים לא מוסמכים לבתי תושבים לחישוב הארנונה

שלומית צור

16.11.2010 / 15:27

שני תושבי סביון הגישו תביעה נגד המועצה המקומית לאחר ששטח נכסיהם הוכפל באופן שרירותי לחישוב הארנונה



בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע לאחרונה כי רשות מקומית רשאית לשלוח לבתי התושבים ולבתי עסק אשר בתחומה, מודדים לא מוסמכים על מנת לקבוע את שטח הנכס לצורך גביית ארנונה. זאת, לאור עתירה שהגישו שני תושבי סביון נגד המועצה המקומית.



מפסק הדין עולה כי המועצה המקומית סביון החלה בביצוע מדידות שטחי הבתים בישוב לצורך חישוב ארנונה באמצעות חברת המדידות מידות. ההחלטה התקבלה בעקבות הוראה של משרד הפנים, המחייב רשויות לערוך סקר נכסים אחת לחמש שנים, לצורך אימות הרשומות והבטחת גביית ארנונה לפי השטח בפועל.



החברה שלחה לכ-1,250 בתים בסביון מודדים שביצעו את המדידות למעט בשני בתים של שני תושבים שהתנגדו לכך. התושבים יעקב שקלרש וחבר המועצה יחיאל לשמן, סירבו לאפשר למודדים להיכנס לבתיהם. בעקבות סירובם, הוציאה להם המועצה שומה "לפי מיטב שפיטה", שהמשמעות שלה היא כי בהיעדר יכולת להכנס אל הבית, המועצה נאלצת להעריך את הארנונה והמדידה החדשה. בהודעה כתבה המועצה לשניים כי שטח נכסיהם הוכפל באופן שרירותי לחישוב הארנונה. השניים סירבו לשלם את הארנונה, ובתגובה הטילה המועצה עיקול על השניים.



התושבים הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי וביקשו להסיר את העיקול בטענה כי להליך המדידות אין כל תוקף שכן המודדים מטעמה של חברת מידות אינם מודדים מוסמכים לפי פקודת המדידות ולמעשה אין להם רישיון מטעם המדינה לערוך מדידות בנכסים.



המועצה המקומית סביון, באמצעות עורכי הדין שחר בן עמי ורותם ארביב ממשרד רוגל, בן-עמי, רוזנבוים, טענה כי אין חובה שהמודדים יהיו מוסמכים על פי הוראות הפקודה, כיוון שפקודת המדידות לא חלה על מדידות לצורך חישוב ארנונה, אלא רק לצורך הסדרת זכויות במקרקעין. בנוסף טענו עוה"ד, חברת מידות פעלה באופן חוקי, משום שהיא מעסיקה מודד מוסמך אשר מנחה את כל העובדים האחרים ומפקח עליהם.

השופט אורי שהם קיבל את טענותיה של מועצת סביון, וקבע כי רשות מקומית רשאית להעסיק מודדים שלא קיבלו רישיון של מודד מוסמך, וזאת כיוון שתכליתו של חוק הארנונה שונה מחוקים אחרים לשמם נדרש רישיון מודד, כמו חוק התכנון והבנייה.



בית המשפט חייב את התושבים לאפשר מדידה בבתיהם תוך 30 יום, ואף חייב כל עותר בסכום של 15 אלף שקל הוצאות משפט.



מושיק ליפץ, ראש מועצת סביון: "לצערי, במשך שנתיים ניסו להטעות את התושבים בטענות כי סקר הנכסים אינו חוקי ואף נשמעו קריאות למרד מסים". ליפץ הוסיף, כי גם לאחר הסקר, הארנונה בסביון היא עדיין מהנמוכות ביותר בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully