וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 שעות אחרי דו"ח המבקר: ייצוגית ב-500 מיליון שקל נגד מאוחדת

הילה רז

16.11.2010 / 16:12

התובע טוען כי איבד אמון בקבלת טיפול במתקני קופת החולים וכי נגרם למבקש עוגמת נפש והרגשת אי נוחות



רק 16 שעות אחרי פרסום דו"ח מבקר המדינה ומבוטח של קופת חולים מאוחדת כבר הגיש בקשה לתביעה ייצוגית בסך 500 מיליון שקל נגד הקופה בשל הממצאים.



אתמול פירסם המבקר דו"ח חמור במיוחד במסגרתו פירט כיצד במשך שנים ארוכות חגגו בכירי הקופה בעבר ובהווה על חשבון הקופה הציבורית, וסידרו לעצמם שורה של הטבות כספיות חריגות בשכר וכן בילויים על חשבון הקופה וספקיה בישראל ובחו"ל במסווה של כנסים מקצועיים. כמו כן, פורט בדו"ח כיצד הרוקח הראשי של הקופה ניהל בית מרקחת פרטי במקביל לתפקידו כמנהל מערך הרוקחות ורכש התרופות בקופה - וכך יצר לעצמו יתרון תחרותי אדיר; כיצד הקופה העסיקה רוקחים על חשבונה בבית המרקחת שלו, וכיצד חילק בלי בקרה או רישום תרופות מתוך מחסן תרופות פרטי שהעמיד לרשותו. עוד מתוארים בדו"ח שורה של ניגודי עניינים קשים של בכירים בקופה שמעולם לא דווחו או הוסדרו ודרכים בלתי חוקיות לכאורה שבהן נקטה הקופה כדי לגייס מבוטחים חדשים.



המבקר מצא שלא זו בלבד שהקופה פעלה במשך שנים רבות ללא כללים ונהלים מסודרים תוך שחיתות אישית וארגונית קשה - גם שומרי הסף שלה, מוסדות הפיקוח והבקרה - לא ביצעו את עבודתם, ובחלק מהמקרים אף השתתפו באופן פעיל בחגיגה על חשבון הקופה הציבורית.



הליקויים המצוינים בדו"ח מתייחסים לתקופה שבה שלטו בקופה המנכ"ל הקודם עוזי סלנט, והמנכ"ל הנוכחי שמואל מועלם.



לטענת התובע הייצוגי, מרק וולביק, הוא משלם סכומי כסף חודשיים בעבור הזכות לקבל שירותים רפואיים ממאוחדת וציפה כי באמצעותם תבנה הקופה מרפאות חדישות, תפתח ותשכלל את שירותיה ותשקיע את הכנסותיה בציבור החברים בה. התובע מתבסס על ממצאי המבקר וכותב בתביעה כי "לאחרונה נדהם לגלות כי קופת חולים מאוחדת, נהגה בזילות כלפי חבריה, ברשלנות חמורה, במחדלים אין קץ, תוך התנהלות פגומה מיסודה, העולה כדי חשדות לפלילים, בחוסר תום לב, בבזבוז וראוותנות כספים למכביר, חלף השקעתה בפיתוח האמצעים המיועדים למתן שירותים לחבריה תמורת כספם, ולמעשה נמנעה מלקיים את מלוא התכלית שביסודו הוכרה כקופת חולים, תוך הפרת חובותיה כלפי המבקש, ויתר חברי הקבוצה" נכתב בתביעה שהוגשה.



לטענת התובע המיוצג על ידי עו"ד יוחי גבע ואמיר ישראלי, עקב התרשלותה של קופת החולים נגרם לו נזק שהתבטא בכך שלדבריו, "איבד אמון בקבלת טיפול אצל ובמתקני קופת החולים. הדבר גורם למבקש עוגמת נפש והרגשת אי נוחות. המבקש, מרגיש כי כספים אשר היו מיועדים לרווחתו, ורווחת חברי הקבוצה, נעשה בהם שימוש שלא כדין, על ידי בכירי הקופה, תוך התרשלות, הפרת חוזה (תקנון), והפרת חובה חקוקה".



וולביק תובע לפצות את כל אחד מחברי הקבוצה ב-500 שקל. מאחר שלקופה יש כמיליון מבוטחים, הסכום הכולל הוא כ-500 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully