וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון לחברות התקשורת: תפסיקו להילחם בי

רם עוזרי ואמיתי זיו

16.11.2010 / 16:24

שר התקשורת פנה לחברות התקשרות ואמר: "כשאתם נלחמים בתחרות - אין לכם עניין איתי, אלא עם תושב אופקים שאין לו תשתית אינטרנט"

"אתם לא יריב קל. אתם חזקים. יש לכם יועצים טובים. אם הייתי צריך לבחור הייתי בוחר יריב אחר. תפסיקו להילחם בי. כשאתם נלחמים בתחרות אין לכם עניין איתי אלא עם אזרח אופקים שאין לו תשתית אינטרנט ועם זו שמשלמת שקל לדקה בתכניות הפרה-פייד בסלולר" - כך פנה היום (שלישי) שר התקשורת משה כחלון לחברות התקשורת. כחלון אמר את הדברים במסגרת כנס של רשות החברות הממשלתיות.

לדברי כחלון, "אנחנו נתקלים בהתנגדות לא הגיונית מצד חברות התקשורת, ויש להם מטרה אחת: לעצור את התחרות. אני לא אומר שיש תיאום חלילה בין החברות או אם כל התיאומים, אבל הפנייה לבג"צ באותו התזמון בדיוק תמוהה".

שר התקשורת טען כי לא מדובר על מהלך תמים: "החברות עשו טריק לחברת הייעוץ הבינלאומית NERA שליוותה אותנו בתהליך. מסרו לה לפני 8 חודשים נתונים לא נכונים, ואז תקפו את התוצאות בטענה שהנתונים לא נכונים. הכל כדי לקעקע את אמינות החברה". בהמשך סתר כחלון את טענות החברות כאילו משרד התקשורת לא היה קשוב לטענות שלהן: "אמרתי ל-NERA, תנו להם דף חלק. אני לא מאוהב בשום מספר, אני מאוהב בצדק ושהצרכנים ישלמו בדיוק מה שהם צריכים ואם צריך לשנות את המספרים, שישנו".

"הקישוריות היא כרטיס כניסה לתחרות"

על מהות רפורמת הורדת הקישוריות, שאמורה לחסוך לצרכנים מאות מיליוני שקלים בשנה, הסביר כחלון: "הקישוריות היא כרטיס כניסה לתחרות. היא דבר משמעותי למחירים של ה-MVNO. עם קישוריות גבוהה אף אחד לא יוכל להיכנס".

באשר לרישיון של חברת החשמל להיכנס לתחום תשתית האינטרנט אמר כחלון כי מי שחושב שהשירות לא יגיע לפריפריה טועה: "יהיה רישיון אוניברסלי. הרי צריך היה הצדקה ציבורית כדי שהממשלה תיכנס לזה. אנחנו לא יכולים לזוז מזה - שינוי התנאי של הרישיון האוניברסלי יחייב להביא את ההצעה לאישור מחדש בממשלה. חברי הממשלה, ואני ביניהם, יצביעו נגד הצעה כזו".

כחלון לא חסך את שבטו גם מבזק ומ-HOT בנושא: "השוק מחולק היום 60-40 בין שתי החברות. אלה חברות תשתית שמונעות מחברות אחרות שוק סיטונאי. אלף פעם ישבנו עם החברות, וכשיש כשל תפקיד הממשלה להיכנס". בסיכום דבריו אמר כחלון: "המנכ"לים של החברות, אתם אנשים חכמים, עם הרבה יועצים אבל לנו אין כוונה לסגת. האמצעים המשפטיים ומשיכות הזמן לא יעזרו - אנחנו מאמינים שהתחרות קרובה".

מנכ"ל HOT, הרצל עוזר, אמר בכנס כי כניסת חברת החשמל לתחרות בתחום תשתיות האינטרנט תעלה למשלם המסים מיליארדי שקלים. "אף אחד לא עשה עבודת מטה כדי להגיד כמה בדיוק יעלה, מה הן ההשלכות, מהם הסיכונים. עשו פיילוט קטן בקריית שמונה וזה לא מספיק. תעשו שימוע, תעשו בדיקות ותנו לציבור לראות את הנתונים". לדברי עוזר, HOT מחזיקה היום נתח שוק של 41% בתחום תשתיות האינטרנט "כנגד הציפיות של ועדת גרונאו שצפתה שלא תקום מתחרה לבזק".

עוד אמר מנכ"ל חברת הכבלים כי "הפסדנו לקוחות כיוון שהתמקדנו במהירויות גבוהות באינטרנט. הצרכנים נהרו לבזק שהציעה להם חבילות של 1.5 מגה. הצרכנים לא מוכנים להוסיפ 20 שקלים כדי להכפיל את מהירות הגלישה; ולכן הטענות שאין אינטרנט מהיר כיוון שהמחירים של האינטרנט המהיר גבוהים - הן לא נכונות. HOT מציעה 100 מגה במחיר של 1,200 שקל בחודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully