וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד מנהלת מגעים לקבלת חבילת חילוץ; נשיא האיחוד האירופי: "אנו במשבר קיומי - גוש היורו בסכנה"

סוכנויות הידיעות

16.11.2010 / 18:15

רויאל בנק אוף סקוטלנד: "אירלנד תצטרך לבקש סיוע בתוך שעות, אם לא בתוך ימים"



ממשלת אירלנד מנהלת כעת מגעים עם האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (imf) בנוגע לחבילת חילוץ, שתזרים הון למדינה ולמערכת הבנקאית שלה ותמנע ממנה לגלוש לחדלות פירעון - כך אמר בכיר אירופי המקורב למגעים לסוכנות הידיעות בלומברג.



"אנחנו במשבר קיומי", אמר היום נשיא האיחוד האירופי הרמן ואן רומפוי, שהזהיר לפני פגישת שרי האוצר בבריסל כי עצם קיומו של גוש היורו והאיחוד האירופי כולו נמצא בסכנה. "אם גוש היורו לא ישרוד, גם האיחוד האירופי לא ישרוד", אמר.



במסגרת המגעים, דנים כעת אירלנד ובכירי האיחוד וקרן המטבע במהלך פגישתם של שרי האוצר האירופיים, על חבילה בת שני שלבים - שתמנע מאירלנד את הצורך לגייס הון דרך שוקי האג"ח בשעה שהיא מצמצמת את גירעונותיה התקציביים. חבילת החילוץ גם תזרים הון לממשלה כדי שתוכל לחלץ את המערכת הבנקאית במקרה הצורך.



ממשלת אירלנד טוענת כי יש לה די מזומנים כדי לפרוע את חובותיה מבלי שתצטרך לפנות לשוקי האג"ח עד אמצע 2011. עם זאת, אירלנד אותתה על נכונותה לשקול סיוע מצד האיחוד האירופי לבנקים בלבד.



האיחוד האירופי מעוניין להעניק לאירלנד סיוע מקרן החירום שהקים במאי, בסך טריליון דולר. ממשלת אירלנד ממשיכה להתעקש כי היא אינה זקוקה לסיוע בטענה כי תקציב הצנע שתציג בחודש הבא ירגיע את המשקיעים וכי יש בידיה מספיק מימון עד השנה הבאה. אך אנליסטים ומשקיעים אומרים כי תוכנית הממשלה צריכה להיות מגובה על ידי התחייבות מצד גוף חיצוני. גורמים באיחוד האירופי אמרו כי ללא בקשת סיוע רשמית, לא יאושר כל סיוע לאירלנד.



"אירלנד תצטרך לבקש את הסיוע בתוך שעות, אם לא בתוך ימים", אמר היום ז'אק קליו, הכלכלן הראשי לענייני אירופה של רויאל בנק אוף סקוטלנד, לבלומברג. החששות בנוגע למצבה הכלכלי של אירלנד גברו בשבועות האחרונים, לאחר שהחששות בנוגע למצבה הכלכלי התחזקו כאשר הגירעון התקציבי שלה התנפח ל-32% מהתמ"ג בעקבות חילוץ הבנקים, להם הבטיחה הממשלה להזרים 50 מיליארד יורו (68 מיליארד דולר).



על פי הערכות, צפויה חבילת הסיוע לאירלנד להסתכם ב-60-90 מיליארד יורו. רוב הסיוע צפוי להגיע מקרן היציבות האירופית, בסך 750 מיליארד יורו, עליה הכריז האיחוד האירופי במאי בעקבות משבר החובות ביוון. בלומברג דיווחה היום כי אלייד אייריש בנקס (aib), הבנק השני בגודלו באירלנד, צריך לפרוע חובות למחזיקי אג"ח בסך 1.8 מיליארד דולר עד סוף השנה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully