וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה מאיימת למנוע את כספי הסיוע ליוון: התשואות על האג"ח הממשלתיות של יוון עולות

סוכנויות הידיעות

16.11.2010 / 18:53

שר האוצר האוסטרי טוען כי יוון הפרה תנאי הסיוע, ולכן אוסטריה מעכבת תשלום של 190 מיליון יורו



שוק האג"ח הממשלתיות של יוון נחלש בעקבות דיווחים כי אוסטריה מסרבת להעביר לה את חלקה בסיוע של האיחוד האירופי - שהיקפו הכולל 60 מיליארד יורו - כיוון שאינה מאמינה כי ממשלת יוון אכן תיקנה את דרכיה הבזבזניות. יוון אמורה לקבל חלק נוסף מחבילת הסיוע בסוף החודש - כולל 190 מיליון יורו מאוסטריה.



שר האוצר של אוסטריה, יוזף פרול, אמר לעיתונאים בווינה כי המדינה טרם שיחררה את הכסף. "תנאים ברורים הוגדרו בתמורה לסיוע האירופי ליוון במאי, אך במצב הנוכחי יוון לא נצמדה לתוכנית בתחום המיסוי", אמר פרול לעיתונאים, "ולכן, מבחינת אוסטריה אין כל סיבה להעביר את התשלום עבור דצמבר".



האג"ח הממשלתיות של יוון נחלשות בשל החששות כי יוון לא תצליח לקצץ בגירעון התקציבי שלה במהירות מספקת. ממשלת יוון אמרה אתמול כי תנסה לצמצם את הגירעון שלה ל-9.4% מהתמ"ג כבר השנה, לעומת התחייבות לקיצוץ ל-7.8% מהתמ"ג.



התשואה על האג"ח הממשלתיות של יוון ל-10 שנים עולה ב-0.1% לרמה של 11.67%. פער התשואות בין אג"ח ממשלתיות של יוון ל-10 שנים לאג"ח מקבילות של גרמניה ל-10 שנים, התרחב היום ב-0.1%, ל-8.96%. עם זאת, הוא עדיין נמוך מהשיא אליו הגיע ב-7 במאי - 9.56%.



יוון צופה לצמצם את הגירעון שלה בתקציב אל מתחת לתקרה המחויבת על ידי האיחוד האירופי - 3% - עד 2014. "אנו רוצים לראות כיצד היוונים ייצמדו לתכניות המקוריות שלהם. שר האוצר היווני יסקור היום את המצב בפנינו. אם היא תהיה ברורה והמספרים אמינים, יהיו לנו נתונים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully