וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תחל לשלם עמלת רכש מדיה למשרדי הפרסום בארץ - מעוניינת להגדיל פרסום ביוטיוב

איילה צורף

16.11.2010 / 20:22

מדובר בשינוי קיצוני של עמדתה של גוגל, שמאז פתיחת הסניף בישראל הכריזה שתימנע מלשלם עמלות פרסום



לאחר שנמנעה במשך שנים ארוכות לשלם עמלות בישראל תחל גוגל בקרוב לשלם עמלת רכש מדיה למשרדי הפרסום בארץ. החברה תנסה להגדיל את תקציבי הפרסום שמפנים המשרדים לפרסום ביוטיוב, על ידי כך שתשלם להם עמלות רכש מדיה.



לדברי מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל "החברה תשלם עמלות למשרדים שישקיעו מזמנם בפרסום ביוטיוב. נשלם עמלות על כל סוגי הפרסום ביוטיוב, לרבות באנרים ופרסומות וידאו". ברנד ביקש להדגיש כי על הפרסום בגוגל לא תשלם החברה עמלות.



מדובר בשינוי קיצוני של עמדתה של גוגל, שמאז פתיחת סניף בישראל הכריזה כי תימנע מלשלם עמלות למשרדי הפרסום. ואכן, במשך שנים היא סרבה לשלם עמלות - ולא נכנעה ללחצים מצד משרדי הפרסום. זאת, על רקע היותה מנוע החיפוש היחיד בשוק המקומי, והידיעה שמשרדי הפרסום תלויים בה כדי לפרסם בו. כעת, כשמדובר על פרסום באנרים וווידיאו בשוק שבו יש תחרות על תקציבי הפרסום, שולפת החברה את כל הכלים, לרבות כלי העמלה.



במסגרת פיילוט בינלאומי בו משתתפות שבע מדינות, לרבות ישראל, תחל החברה "לחזר" אחר משרדי הפרסום, וכחלק מכך לשלם להם עמלות, שיגזרו מהיקף התקציבים שהם יפנו לפרסום ביוטיוב.




לדברי ברנד: "המטרה היא לעזור למפרסמים ולמשרדי הפרסום לפתח את התחום. כיום סך ההשקעות בפרסום וידאו בישראל הוא קטן מאד. זאת, למרות שצריכת הוידאו של הגולשים היא בהיקף עצום".



אתרי האינטרנט הגדולים בישראל משלמים למשרדי הפרסום, ודרכם גם למפרסמים סכומים שמגיעים ל-30% ואף יותר מתקציב הפרסום שמושקע באתר. האם אלו יהיו הסכומים שגם אתם תשלמו?



"אני מניח שהמשרדים ירצו להגיע לסכומים הללו, אבל זה פונקציה של עד כמה הם יהיו מחוייבים להצלחה של הפיילוט, ועד כמה פרסום וידאו יהיה אסטרטגי עבורם".



שנים עמדתם בפרץ ולא שילמתם עמלות למשרדי הפרסום. האם הפיילוט הזה הוא הודאה בכך שמי שרוצה למכור באנרים בישראל חייב לשלם למשרדים?



"אני לא חושב שזו הודאה בכך. תשלום העמלות יהיה תקף רק על יוטיוב, לא על פרסום בגוגל. אני שמח שישראל לוקחת חלק בפיילוט הזה, שהוא פיילוט גלובלי. עבור השוק הישראלי, זה עיתוי שהשוק מאד בשל אליו, והפיילוט הזה יסייע להעמיק את הקשר עם משרדי הפרסום".



במסגרת הניסוי תספק החברה כלים למשרדי הפרסום, על מנת שהללו יוכלו לשווק את הפרסום ביוטיוב טוב יותר ללקוחותיהם, המפרסמים. כך למשל היא תעמיד לרשותם ייעוץ וסיוע מצוותי יוטיוב, המשרדים יוכלו לקחת חלק במחקרים לניתוח התנהגות גולשים, ייהנו מתמיכה טכנית והדרכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully