וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הסחורות בשפל של שבועיים: הנפט נפל ב-2%

אשר שכטר

16.11.2010 / 23:00

מחיר הנפט ננעל ברמה של 82.34 דולר לחבית; מחיר הנחושת נפל ב-5% לשפל של חמישה שבועות. מחיר הזהב ירד ב-2.2%

מחירי הסחורות ירדו היום (שלישי) בחדות, כשמחירי הנפט והזהב נפלו לרמתם הנמוכה ביותר מזה שבועיים, בעקבות החששות מפני התפשטות משבר החובות באירלנד והדיווחים לפיהם המדינה מסרבת לקבל סיוע בינלאומי, על רקע חששות כי העלאת ריבית בסין תוביל לירידה בביקוש ובשל התחזקות הדולר מול היורו.

שרי האוצר של גוש היורו נפגשים כעת בבריסל ודנים בחבילת סיוע למגזר הבנקאי באירלנד, מחשש שחוסר האמון של השווקים במדינה יוביל למשבר שעשוי לאיים על עצם קיומו של גוש היורו. נשיא האיחוד האירופי, הרמן ואן רומפוי, אמר היום כי קיומו של האיחוד האירופי נמצא בסכנה בעקבות מצבה הפיננסי הקשה של אירלנד, שמצדה מתנגדת ללחצים שמופעלים עליה על ידי מדינות אירופה לקבל סיוע בינלאומי.

ראש ממשלת אירלנד, בריאן קואן, הכחיש היום את הדיווחים לפיהם המדינה תקבל סיוע בסך 80-100 מיליארד יורו ואמר כי הם "לא מדויקים ולא מבוססים". החששות מפני התפשטות המשבר באירלנד הובילו לירידות חדות בשוקי המניות ברחבי העולם ולהתחזקות הדולר מול היורו ב-0.7% ל- 1.3486 דולר ליורו.

מחיר החוזים על הנפט מסוג light crude למסירה בדצמבר ננעלו היום בנפילה של 3% ל-82.34 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, רמתם הנמוכה מזה שבועיים. בשנה האחרונה, עלה מחיר הנפט ב-4.4%. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, ירד ב-2.3% ל-84.73 דולר לחבית.

עוד בשוק הסחורות, מחיר הזהב ירד היום ב-2.2% ל-1,338.40 דולר לאונקייה, לאחר שזינק החודש לשיא של מעל 1,400 דולר לאונקייה, בעקבות התחזקות הדולר. מחיר הנחושת נפל ב-5% ל-3.72 דולר לליברה, רמתו הנמוכה ביותר מזה חמישה שבועות.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט
  • זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully