וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם קארשי קיבל ממאוחדת 330 אלף שקל בלי מכרז

מאת רוני לינדר-גנץ

17.11.2010 / 6:48

קלטות סתר מפרשת רשות המסים חושפות: קארשי נעזר באחותו, שולה זקן, כדי לסייע לשמואל מועלם להיבחר למנכ"ל מאוחדת. קארשי: נשכרתי כלוביסט בנושא אחר



>> שלשום פורסם דו"ח מבקר המדינה על קופת חולים מאוחדת, שסיכם שורת פרשיות חמורות שנחשפו בקופה השלישית בגודלה בישראל, שתקציבה 4 מיליארד שקל בשנה ומבוטחים בה כמיליון איש. בדו"ח מפורט כיצד במשך שנים ארוכות חגגו בכירי הקופה בעבר ובהווה על חשבון הקופה הציבורית, וסידרו לעצמם ומקורביהם שורה של הטבות כספיות, חריגות בשכר וכן בילויים על חשבון הקופה בישראל ובחו"ל במסווה של כנסים מקצועיים.

אחד הסיפורים המעניינים שקשורים בהתנהלות הבעייתית של מאוחדת ולא נכנסו לבסוף לדו"ח מבקר המדינה, נוגע לשכירתו של איש העסקים יורם קארשי, אחיה של שולה זקן, מזכירת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. מתברר כי ב-2004-2006 שכרה מאוחדת את שירותיו של קארשי תמורת סכום חודשי של 7,500 שקל. בסך הכל, מצא מבקר המדינה כי במהלך ההתקשרות הזו העבירה הקופה לקארשי סכום של 330 אלף שקל מכספי ציבור.



בקבלות שהעביר קארשי לקופה, תחת חברת "קארשי אינטרנשיונל", נכתב רק "שירותי ייעוץ", בלא פירוט נוסף. כשאנשי המבקר בדקו את הנושא, התברר להם כי שירותיו של קארשי נשכרו בלי מכרז או הליך תחרותי אחר, ובלי דיווח לועדת המכרזים או הדירקטוריון של הקופה.



ומה בכל זאת היה טיב השירות שהעניק קארשי לקופה? מושג על כך ניתן לקבל מאחת מהקלטות הסתר שנחשפו במסגרת פרשת "רשות המסים", בה מעורבים קארשי וזקן. הקלטת המרתקת חושפת טפח מדרכי הפעולה של קארשי, באמצעות אחותו זקן שהיתה באותה תקופה ראש לשכתו של ראש הממשלה אולמרט. באותה תקופה התנהל מאבק איתנים של מועלם נגד המנכ"ל הקודם סלנט. מועלם ניסה (בדיעבד בהצלחה) להתמנות במקומו למנכ"ל הקופה, למרות התנגדות נחרצת של משרד הבריאות, שטען כי מדובר במינוי לא ראוי.



בקלטת נשמעת זקן מתקשרת לקארשי ומספרת לו על מקורב למועלם שהתקשר אליה כדי לברר מה קורה עם מכתב ששר הבריאות דאז, יעקב בן יזרי, היה אמור לשלוח בנוגע למינוי מועלם. היא נשמעת כעוסה, ומתארת כיצד אמרה לאותו מקורב שהיא מסכנת את הקריירה שלה כאשר היא מתערבת בעניינו של מועלם: "אני התערבתי גם במחיר שאולי אני יכולה לדפוק לי את הקריירה", אומרת זקן, "אני מוציאה שר מישיבת ממשלה, מכניסה את יורם לישיבת ממשלה".



בקטע אחר בקלטת, שבו מדובר על המכתב, מסביר קארשי לאחותו כי "יש מכתב מוכן (משר הבריאות - ר.ל.ג), הוא (בן יזרי) עוד לא חתם עליו, הוא רוצה לקרוא ליועמ"ש של המשרד, להראות לו את המכתב - שלא ייצאו נגדו". על היועצת המשפטית של משרד הבריאות, עו"ד מירה היבנר, שהתנגדה למינוי של מועלם, אומר קארשי לאחותו: "היא קשה והיא סתם עושה לו צרות... אבל הכל בשליטה והכל ייגמר". בסיום השיחה אומר קארשי לזקן כי מועלם "יודע שאני עובד אתך על זה".



ממאוחדת נמסר כי "מאוחדת החלה בבחינת ממצאי הדוח והמתחייב ממנו על פי חוק ועל פי הנחיות מנכ"ל משרד הבריאות. התייחסות לשאלות פרטניות תימסר רק לאחר תום בחינת הדברים, גיבוש ההמלצות האופרטיביות ועדכון הגורמים המוסמכים".



עו"ד איתן מעוז, בא כוחו של קארשי, מסר בתגובה: "ב-2005-2006 ניהלו קופות החולים מאוחדת ומכבי מאבק בהחלטת משרד האוצר לשינויים מבניים בקופות החולים שיבוצעו תחת חוק ההסדרים. לצורך כך שכרו קופות החולים יועצים ייעודיים שתפקידם היה להבהיר לחברי הכנסת מדוע שינויים מבניים בקופות החולים אינם צריכים להיעשות בדרך של חוק ההסדרים אלא בדרך המלך של חקיקה ראשית, ובמסגרת זו גם להביא בפני הח"כים את עמדת הקופות לגבי השינויים הדרושים.



"הנהלת מאוחדת אכן שכרה את שירותיו של קארשי כיועץ חיצוני לקידום עניין זה. השכר ששולם לקארשי כיועץ חיצוני עמד על סך של 7,500 שקל ברוטו לחודש. הן השכר והן ההתקשרות אושרו בהנהלת הקופה. בהתחשב באינטנסיביות הטיפול שהוענק לקופה באותם ימים ובהיקף השעות שנדרשו ללימוד העניין, מדובר היה בשכר צנוע וסביר ביותר. לגבי הקלטת - מדובר במעטפה שתוכנה הדחוף היה צריך להגיע לעיון השר. קארשי נתבקש והסכים להעביר מעטפה זו בעצמו, ומסר אותה לשר באמצעות אחותו שהיתה בכנסת באותו זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully