וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך בוחן מתן בונוסים שנתיים למורים מצטיינים

מאת ליאור דטל

17.11.2010 / 6:48

מתן הבונוסים הוצע במסגרת המשא ומתן המתנהל בין ארגון המורים העל-יסודיים למשרד החינוך על חידוש ההסכם הקיבוצי עמם



>> משרד החינוך וארגון המורים העל-יסודיים בוחנים במסגרת המשא ומתן המתנהל ביניהם מתן תגמולים כספיים למורים על סמך ביצועים, שיינתנו למורים מצטיינים מדי שנה. עוד לא הוחלט מה יהיה גודל הבונוסים, אך מסתמן כי המימון עבורם יגיע מתקציב משרד החינוך, שמעביר כסף למורים העל-יסודיים דרך הרשויות המקומיות.

הנושא עלה במהלך המשא ומתן שמנהל הארגון בחודשים האחרונים, בראשות רן ארז, עם משרד החינוך על חידוש ההסכם הקיבוצי עם עובדי הארגון.



לפי ההצעה שהועלתה על ידי הארגון המייצג כ-47 אלף מורים בתיכונים ובחטיבות הביניים, למורים יינתן תגמול דיפרנציאלי על סמך "תשומות ותפוקות". התגמול יינתן ככל הנראה לשיעור מסוים של מורים שיעמדו בקריטריונים בסוף כל שנה כמשכורת נוספת או כתוספת למשכורת, ללא קשר לתוספות על ותק והשתלמויות. בארגון דורשים לשתף נציגים של המורים בגוף שיקבע מי יקבל את הבונוסים.



אם ההליך ימומש, יהיה על משרד החינוך וארגון המורים להגדיר על פי אילו קריטריונים ייבחרו המורים המצטיינים. כיום הרשות למדידה והערכה במשרד החינוך מפתחת תוכנית להערכת מורים שנמצאת בשלבי ניסוי. לפי התוכנית, המורים יוערכו לפי מחויבותם לעבודה ולתלמידים, הידע שלהם, שיתוף פעולה עם יתר המורים, אופן בניית מערכי השיעור והערכות של המנהל והמורים האחרים.



המשרד מתכוון להתחיל להשתמש בכלי כבר בשנת הלימודים הבאה, והוא צפוי להיות מרכיב הכרחי בכל הקשור לקידום המורים ושכרם. עם זאת, עדיין לא ידוע אם המורים המצטיינים של ארגון המורים ייבחרו על סמך הליך הערכת המורים של המשרד.



מנגנון של חלוקת תגמולים למורים קיים כיום ברשת אורט, שבבתי הספר שלה ניתנים פרסים של כ-5,000 שקל ותעודת הצטיינות לכ-10% ממורי בית הספר בטקס מיוחד. המורים המצטיינים באורט נבחרים לפי כללים שהוגדרו מראש והמלצות של עמיתיהם למקצוע.



המשא ומתן בין משרד החינוך לארגון המורים מתנהל בחודשים האחרונים לאחר שההסכם הקיבוצי עמם פקע בדצמבר 2009 ולא חודש מאז, אף שהמגעים לחידושו החלו כבר במחצית 2009. כתוצאה מהכישלונות לחדש את ההסכם הקיבוצי, הכריז הארגון על סכסוך עבודה, שיבש את הלימודים בתיכונים ואף איים בשביתה עם תחילת שנת הלימודים.



לבסוף חודש המושא ומתן בהתערבות בית הדין הארצי לעבודה, והוא צפוי להסתיים בשבועות הקרובים. במהלך המשא ומתן הציב ארז כמה תנאים, כשאחד מהם הוא דרישה לתגמל את המורים על עבודה מחוץ לשעות הלימודים, כמו בדיקת מבחנים והשתתפות בישיבות ואסיפות מורים.



בנוסף, מבקש הארגון לשנות את אופן המשרה של מנהל בית הספר, כך שלא יקבל משכורת לפי שעות שבועיות אלא על סמך גודל בית הספר ואופיו. בארגון מבקשים גם לשנות את מודל השכר של בעלי תפקידים בית הספר, כמו רכזי שכבות, כך שיקבלו שכר באופן קבוע, ולא על פי שעות הוראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully