וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מפרסמת מכרז לרכש קרונות לרכבת הקלה בגוש דן

מאת אבי בר-אלי

17.11.2010 / 6:48

בלעדי חברת נ.ת.ע הממשלתית תפנה ל-12 יצרניות רכבות בעולם לקראת רכישה של כ-100 קרונות ב-2 מיליארד שקל



>> שעות לפני הדיון שיקיים היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באשר לעתיד פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, יש מי שממהר להאיץ את קידומו. ל-themarker נודע כי חברת נ.ת.ע הממשלתית תפרסם הבוקר בקשה לקבלת מידע (r.f.i) באשר לרכישת קרונות רכבת קלה מיצרניות הרכבות ברחבי העולם.

מדובר בצי של 86-97 קרונות בעלי רצפה נמוכה (בגובה הרציף) ובאורך של 32-35 מטר האחד. המכרז מתוכנן לצאת בסביבות יולי 2011. האומדן הראשוני לציוד מוערך ב-1.5-2 מיליארד שקל. המודעות יכללו את פרטיו הבסיסיים של הקו האדום, הסטנדרט הנדרש מן הקרונות וקריטריונים לתכנון. החברות יידרשו לתת מענה לדרישות הטכניות, וכן לדרישות לוח זמנים, נגישות ואיכות. המודעה תפורסם בתחילת דצמבר גם במגזין הבינלאומי "railway gazette". המועד לתשובות נקבע ל-15 בינואר.



נ.ת.ע תפנה ישירות ל-12 חברות בינלאומיות שעמן נמנות אלסטום (צרפת), בומברדיה (קנדה), סקודה (צ'כיה), kinki sharyo (יפן) ו-caf הספרדית. כמו כן תפנה לסימנס הגרמנית השותפה בזכיינית לשעבר של הפרויקט, קבוצת mts. זאת, אף כי סימנס שותפה לתביעת הפיצויים שהגישה mts נגד המדינה.



בשבועות האחרונים האיצה נ.ת.ע את קידום ביצוע הפרויקט המחודש להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה - במימון תקציבי. זאת, על רקע הצעת המחליטים לאישור ביצועו של הפרויקט במימון תקציב המדינה, באמצעות חברת נ.ת.ע שתשמש הזרוע הביצועית של הממשלה. היום אמור לקיים נתניהו דיון רב משתתפים בנוגע להוצאתו המחודשת של הפרויקט לביצוע תקציבי. זאת, כשברקע מבקשת mts להחזירה לביצוע הפרויקט, ולמנוע קבלת החלטות שיפגעו במעמדה.



כפי שפורסם השבוע ב-themarker, נ.ת.ע פירסמה פנייה בינלאומית (r.f.i) לקבלת מידע עבור תכנון 10 התחנות התת קרקעיות של הרכבת לאורך התוואי, ממתחם מנשייה שבדרום תל אביב ועד מחלף גהה (10 ק"מ). בסוף השבוע פורסם המכרז לתכנון ארבעת מבני החפירה שיידרשו לקטע התת קרקע של הפרויקט באזור מנשייה, שנקר, אם המושבות בפתח תקווה ובקרית אריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully