וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפר המכביה תובע מהמינהל 21 מיליון שקל בשל הכפלת השומה על המלון

מאת אריק מירובסקי

17.11.2010 / 6:48

לטענת כפר המכביה, לאחר שכבר הוצאה למלון החדש שומה, המינהל חזר בו מהשומה הקודמת והכפיל אותה ובכך גרם לכפר נזקים כלכליים



>> כפר המכביה הגיש אתמול תביעה של 21 מיליון שקל נגד מינהל מקרקעי ישראל והשמאי הממשלתי במשרד המשפטים, בגין נזקים שנגרמו לו, לפי הנטען בתביעה, בהקמת מלון כפר המכביה החדש עקב התנהלות המינהל והשמאי הממשלתי, שהכפילו את דמי החכירה ודמי ההיתר שהכפר נדרש להם.

על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עוה"ד אמיר חן, עודד רביבו ואביהו זפט ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', כפר המכביה, שבבעלות ארגון מכבי העולמי, יזם את פרויקט הקמת המלון החדש במתחם כפר המכביה ברמת גן, שבמסגרתו נמכרו לחברי מכבי בעולם יחידות נופש מלונאיות העומדות לשימושם שישה חודשים בשנה. בשאר השנה מושכרות היחידות כחדרי מלון לכל דורש.



מכיוון שהמתחם נמצא בקרקע של המינהל התבקש המינהל לאשר את הפרויקט. לאחר שהמינהל אישר את הפרויקט, קבע השמאי הממשלתי את השומה לקרקע שיועדה להקמת הפרויקט, ובהתאם לשומה זו חויב כפר המכביה בתשלום דמי חכירה ודמי היתר בסך של כ-9 מיליון שקל. כפר המכביה שילם את הסכום שנקבע, והחל לשווק את יחידות הנופש המלונאיות בקרב יהודי התפוצות.



בכתב התביעה טוען כפר המכביה כי רק לאחר שחתם על הסכם החכירה שנשלח אליו מהמינהל, ואף שלח אותו חתום בחזרה אל המינהל, חזר בו לפתע המינהל ודרש לערוך שומה חדשה לקרקע. לאחר שחלפה שנה מאז שנערכה השומה הראשונה ניתנה השומה החדשה, שבה נדרש כפר המכביה להכפיל את דמי החכירה ודמי ההיתר ששולמו על ידיו, ולשלם למינהל כ-9 מיליון שקל נוספים. עד לביצוע התשלום החדש סירב המינהל לחתום על הסכם החכירה, ובכך גרם לעיכוב הפרויקט.



עוד נטען בתביעה כי המינהל התערב בשיקוליו המקצועיים של השמאי הממשלתי, שלא כדין ותוך הפרה בוטה של כללי המינהל התקין ושל כללי האתיקה השמאיים, בכך שהנחה את השמאי הממשלתי להכפיל את שומת הקרקע. במסגרת התביעה נדרש המינהל להשיב לכפר המכביה את דמי החכירה הנוספים ששולמו לו תחת מחאה. עוד נתבעים המינהל והשמאי הממשלתי לפצות את כפר המכביה בגין הנזקים שנגרמו לו בשל העיכוב בהקמת הפרויקט, בסכום כולל של יותר מ-21 מיליון שקל.



מדוברת המינהל נמסר כי במינהל טרם קיבלו את כתב התביעה, וכי יגיבו לו לאחר שיקבלו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully