וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני חזקיהו מכין את הבנקים לשעת חירום

מאת אתי אפללו

17.11.2010 / 6:48

בעתות חירום יפתח כל בנק 25% מסניפיו, יפעיל תוכנית הקלות לאוכלוסיות שנפגעו - ויכין סניפים ניידים שיעניקו שירותים בסיסיים



>> המפקח על הבנקים רוני חזקיהו שלח אתמול לבנקים ולחברות כרטיסי האשראי הוראות לעמידה ביעדי שירות מינימליים בעת חירום. "בבסיס כל יעד שירות עומדת ההנחה שעלול להיגרם שיבוש באספקה של אותו שירות, ולכן יש להגדיר פרק זמן ?נסבל' לאי אספקתו.



ההוראה הראשונה נוגעת למכשירי הכספומטים. על פי ההוראה, הבנקים המסחריים וחברת שב"א (חברת שירותי בנק אוטומטיים, המשותפת לבנקים הגדולים) יהיו ערוכים בכל עת למילוי מחודש של הכספומטים בשעת חירום, בכל היישובים, לפני שיתרוקנו. חברת שב"א תהיה ערוכה לכך שלקוחות כל הבנקים יוכלו גם בעת חירום להשתמש בכל מכשירי הכספומטים - ולא תהיה בעיה בתקשורת בין הבנקים. בנוסף, הבנקים יבטיחו כי לפחות 25% מסניפיהם יפעלו בעת חירום בפיזור גיאוגרפי נאות.

השירות הבנקאי בסניפים שיפעלו בשעת חירום יכלול מתן מידע ללקוחות על מצב חשבונותיהם וביצוע פעולות בנקאיות בסיסיות, בהן משיכה והפקדת מזומנים, משיכה והפקדת צ'קים והעברות בין-בנקאיות ופנים-בנקאיות.



בנוסף, הבנקים ייערכו להפעיל בשעת חירום סניפים ניידים במקומות שבהם לא יתאפשר מתן שירותים בסניפי הבנק, כשבסניפים הניידים יינתנו שירותים בסיסיים. על פי ההוראה, כל בנק ייערך לאפשר משיכת מזומנים באמצעות צ'קים גם ללקוחות של בנקים אחרים בהיקף שנקבע בהסדר בין הבנקים, והם ימשיכו לספק שירותים בערוצים ישירים ויפעילו קווי מידע.



עוד קובעת ההוראה הנחיות לגבי שירותי סליקה בין הבנקים, ביצוע העברות כספים מחו"ל ולחו"ל וכן פעילות מול גופים בשוק ההון - קופות גמל, קרנות השתלמות וכדומה. בנוסף, הבנקים יהיו ערוכים להפעיל הקלות למגויסים, לבני משפחתם ולבעלי עסקים.



על פי ההוראה, בכמה מהיעדים, כמו מילוי הכספומטים, על הבנקים לעמוד תוך שעות ממועד הכרזת מצב החירום; ביעדים אחרים, בהם הפעלת הסניפים הניידים, עליהם לעמוד תוך יממה מהכרזת מצב החירום, ובשאר היעדים, כמו הקלות לאוכלוסייה, על הבנקים לעמוד תוך כמה יממות מתחילת מצב החירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully