וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אראל מרגלית גורף 85 מיליון דולר מהשקעה ב-Qlik השוודית

גיא גרימלנד

17.11.2010 / 9:01

קרן JVP הירושלמית הודיעה הלילה על כוונתה למכור רבע מאחזקותיה בחברת Qlik בשוק השניוני



אראל מרגלית וקרן jvp עומדים לראות רווחים של 85 מיליון דולר מהשקעה בחברת qlik technologies השוודית שפועלת בתחום הבינה העסקית. במסמך שהגישה החברה לרשות לניירות ערך האמריקאית נחשף כי היא מתכננת למכור 11.5 מיליון מניות של חלק ממשקיעיה, כולל jvp. המכירה מתבצעת בשוק השניוני (secondary market). בשוק זה נמכרות אחזקות בחברות של משקיעים המעוניינים לממש את השקעתם. בדרך כלל כשחברה או משקיע בוחר לפנות לשוק השניוני המכירה מתבצעת גם בהנחה משמעותית, אלא שהמקרה של qlik קצת שונה.







החברה יצאה בחודש יולי האחרון להנפקה ומכרה 11.2 מיליון מניות בשער של 10 דולר למניה. ל-jvp ולקרן אקסל פרטנרס המשקיעות בחברה, כמו גם ל-qlik, יש אינטרס שהמשקיעים ימכרו את מניותיהם ויממשו רווחים בצורה מאוזנת ומסודרת, ושלא תהיה התנפלות ברגע שה-lock up מוסר בתום חצי שנה, ואז כל המשקיעים ירוצו למכור את המנייה - ויפילו אותה. לכן מתבצע הצעד הנוכחי. לכן גם פונה בשלב הזה qlik לבנקי השקעות כדי לסייע למשקיעיה למכור מניות בשוק השניוני.



המספרים מאחורי מכירת גוש המניות הנוכחי הם מצוינים מבחינת הקרן הירושלמית. jvp מתכננת למכור 3.2 מיליון מניות בשלב ראשון ויש לה אפשרות למכור בשלב מאוחר יותר (אופציית גרין שו) עוד 732 אלף מניות, כשבסך הכל יימכרו בשלב ראשון עשרה מיליון מניות ועוד 1.5 מיליון מניות יכולות להימכר כאופציית גרין שו.



jvp וקרן אקסל לא מוכרות היום המניות. ההודעה מהלילה היא רק על כוונתם למכור את המניות בשוק השניוני. בשבועות הקרובים צפויים בנקי ההשקעות לעניין משקיעים ברכישת מניות qlik. אז גם יקבע התמחור הסופי העסקה. אז גם יוודע שער המנייה וכמה כסף תגרוף jvp מהעסקה. למעשה בנקי ההשקעות יבצעו כעת מעין רודו שואו קטן לגורמים ספציפיים שהחברה מעוניינת יהיו בין משקיעיה.



מניית qlik נסחרת כעת לפי שער 21.87 דולר למניה. jvp מוכרת כעת רק רבע ממניותיה ובהנחה שאכן המכירה תצליח, אין סיבה להניח שלו שכן מאז ההנפקה החברה מעניינת משקיעים רבים והמניה בצמיחה, היא תפגוש סכום של כ-85 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully