וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סין תנקוט באמצעים לריסון התייקרות המזון: תפקח על המחירים ותעניש ספקולנטים

סוכנויות הידיעות

17.11.2010 / 9:25

מחירי המזון בסין זינקו ב-10% בחודש שעבר, והובילו עלייה של 4.4% במדד המחירים לצרכן - שיא של שנתיים



ראש ממשלת סין, ון ג'יאבאו, אמר היום כי בייג'ין מתכננת אמצעים לריסון התייקרות מחירי המזון, זאת בניסיון להרגיע את הציבור במדינה מעלייה ביוקר המחיה, שהמנהיגים חוששים כי תצית מהומות - כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית של סין, סינחואה.



בדבריו לא פירט ון מה יהיו האמצעים שדרכם מתכוונת הממשלה לבלום את האינפלציה המהירה בסין אך מקורות ממשלתיים אמרו לסינחואה כי הרשויות מתכוונות להטיל מכסות על המחירים, להעניק סובסידיות ולהטיל עונשים חמורים יותר על הונאות מחירים ועל ספקולנטים.



מחירי המזון בסין זינקו ב-10.1% באוקטובר, והובילו את האינפלציה הכללית במדינה ל-4.4%, שיא של יותר משנתיים והרבה מעל יעד הממשלה ל-3%. האינפלציה מעוררת חששות שמא הבנק המרכזי של סין יעלה את הריבית כדי לבלום את הצמיחה המהירה, אך אנליסטים סבורים כי לא יעשה כן, היות שהאינפלציה מוגבלת בינתיים למחירי המזון.



האינפלציה היא נושא טעון מבחינה פוליטית בסין, שבה משפחות עניות מוציאות עד מחצית מהכנסתן על מזון. דו"ח של צוות חשיבה מטעם הממשלה טען החודש כי האינפלציה עשוייה להיות אף גבוהה מהדיווחים, היות שהנתונים הרשמיים לא כוללים במלואם את מחירי השירותים והדיור.



אנליסטים טוענים כי מחירי המזון עברו את השיא וצפויים כעת לרדת, אך התקשורת בסין סבורה כי מחיריהם של חלק ממצרכי המזון הבסיסיים ימשיכו לעלות בחדות. בשבוע הראשון של נובמבר עלה מחיר הסוכר בסין ב-1%, בעוד שמחירי הבשר והביצים עלו ב-0.8% ומחיר השמן לבישול עלה ב-0.5%, לפי סינחואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully