וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס: גידול בהכנסות לא מונע ירידה של 32% ברווח נקי ל-42 מיליון שקל

ואדים סבידרסקי

17.11.2010 / 9:39

הרווח התפעולי של 149 מיליון שקל פיספס את תחזית האנליסטים; הכנסות עלו ל-1.77 מיליארד שקל



שטראוס גרופ, יצרנית מזון ומשקאות, פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי 2010. הקבוצה מציגה שיפור של כ-9% בהכנסותיה לעומת הרבעון המקביל שהסתכמו בכ-1.77 מיליארד שקל, מעל ציפיות האנליסטים. אם זאת, הרווח מפעילותה השוטפת של הקבוצה ירד במפתיע ב-6% בהשוואה לתקופה מקבילה לסך 149 מיליון שקל. בשורה התחתונה, מדווח על רווח נקי לבעלי המניות של כ-42 מיליון שקל, ירידה של 32% בהשוואה לרבעון אשתקד והרבה מתחת לתחזיות.



שטראוס מתמקדת, באמצעות חברות בשליטתה, בשווקי ישראל, מרכז ומזרח אירופה, ברזיל וארה"ב. החברה פועלת בשני תחומים עיקריים: פעילות בישראל – מוצרי בריאות ואיכות חיים כגון מוצרי חלב וסלטים, מוצרי תענוג והנאה כוללים חטיפים וממתקים, ותחום פעילות קפה – ייצור ושיווק מוצרי קפה בארץ ובעולם. כמו כן, בשיתוף עם פפסיקו, החברה משווקת סלטים בארה"ב תחת מותג "סברה", מוכרת מוצרי שוקולד תחת מותג "מקב ברנר", ומוכרת מתקני מים "תמי 4".



ערן יונגר, האנליסט ממגדל שוקי הון, העריך טרם פירסום דו"חות כי ישקפו את התחרות בישראל מצד תנובה וטרה ואת מצב הכלכלי הקשה במדינות מזרח אירופה. עוד העריך יונגר כי החברה תמשיך להציג עליה במכירות ורווחיות על אף ירידה בהכנסות מתחום הקפה המושפעת בעיקר ממזרח אירופה. סברה ותחום המים יציגו המשך עליה במכירות, כך העריכו במגדל וצפו לסך ההכנסות החברה של 1.71 מיליארד שקל, מתוכם כ-683 מיליון שקל מתחום ישראל ו-823 מיליון מתחום הקפה. הרווח התפעולי, על פי מגדל, צפוי להסתכם בכ-161 מיליון שקל.



טל שיריזלי מפסגות הייתה אופטימית מעט יותר בתחזית ההכנסות אך פסימית לגבי הרווחיות וציינה טרם פירסום דו"חות כי "התוצאות צפויות להצביע על צמיחה בהכנסות תוך יציבות בתוצאות הרווח התפעולי ונסיגה ברווח הנקי". בפסגות העריכו כי מכירות הקבוצה יסתכמו בכ-1.74 מיליארד שקל, ובשורת הרווח התפעולי תציג החברה כ-156 מיליון שקל. בשורה התחתונה, צפתה שיריזלי לרווח של 59 מיליון שקל לבעלי המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully