וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה העלאת המס רטרואקטיבית על סיגריות וביטול הפטור ממס על ביו-דיזל

צבי זרחיה

17.11.2010 / 10:43

כתוצאה משני המהלכים, יגדלו הכנסות המדינה ממסים בכ-900 מיליון שקל



ועדת הכספים אישרה הבוקר את העלאת המס רטרואקטיבית על סיגריות, וכן ביטול הפטור ממס על ביו-דיזל. האישור לא יגרום לשינוי במחיר הסיגריות, שהועלו כבר לפני כארבעה חודשים. כתוצאה משני המהלכים, יגדלו הכנסות המדינה ממסים בכ-900 מיליון שקל.



בדיון הקודם שהתקיים בוועדה בנושא לפני מספר ימים אמר ערן יעקב, סמנכ"ל רשות המסים, כי לפני כשנתיים הממשלה החליטה להעניק הטבה לדלק ביו-דיזל אך לא הוכחה כל תועלת משמעותית מהדלק ולכן הוחלט לבטל את ההטבה. אייל אפשטיין מאגף התקציבים במשרד האוצר אמר כי "המדינה מאבדת 200 מיליון שקל כתוצאה מדבר שאין בו שום תועלת".



בדיון קראו נציגי התאחדות התעשיינים שלא לפגוע בייצור המקומי שהוקם על בסיס הטבת המס. משה זק, בעל מפעל ביו-דיזל מקיבוץ כרמיה, אמר כי ייאלץ לפטר את עובדיו אם תבוטל ההטבה. "אנחנו מייצרים את הביו-דיזל מאז החלטת הממשלה להעניק הטבת מס. כעת פתאום הממשלה מתחרטת, לא נוכל להמשיך להתקיים". בעקבות דבריהם, דרש יו"ר הוועדה, ח"כ הרב משה גפני, מרשות המסים לבחון את הדרכים למנוע את הפגיעה במפעלים אלו, והמתין עם אישור הצו בוועדה.

ואכן, לאור המגעים שקיימו ביומיים האחרונים, הוחלט כי הטבת המס תבוטל אך יימצא פיתרון למפעלים מקומיים אלו. ערן יעקב אמר כי הוחלט שיוטל מס על הביו-דיזל בדומה למס על הסולר. אך תינתן הטבה כהוראת שעה לביו-דיזל המיוצר משמן משומש שנאסף בישראל בלבד. לדבריו, "הם ישלמו 27 שקל בעבור 1,000 ליטר, במקום 2,400 שקל, מדובר בהטבה משמעותית מאוד".



בצו נוסף שהובא, אישרה ועדת הכספים את צו המכס על הסיגריות. הצו לא אמור לשנות את המחיר של חפיסות הסיגריות כפי שהם כיום. גם בנושא זה דרש יו"ר הוועדה ח"כ הרב גפני כי נציגי רשות המסים ייפגשו עם חברת דובק בשל טענות רבות שהיו להם על הצו הנוכחי. ואכן, היום בדיון אמר סמנכ"ל רשות המסים כי הגיע לסיכום עמם, "סיכמנו שהצו יאושר אך במקביל נוציא צו שהמדד שאמור להתעדכן ב-1 בינואר, לא יעודכן. ולמרות שעברנו לבסיס מס אחר, נהיה מוכנים לבחון בעתיד אם ניתן יהיה לשנות את בסיס המס, אם הוא יהיה טוב יותר".



בתום הדיון, ביקש נציג חברת דובק להודות ליו"ר הוועדה על האפשרות שקיבלו וההירתמות של הוועדה לכך שנוצרה הידברות עם האוצר שהביאה לסיכומים. לאור התפתחויות אלו, אישרו חברי וועדת הכספים את צווי המכס על הסיגריות והביו-דיזל, פה אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully