וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: "אופטימיים לקראת תוצאות קידוח לווייתן"

ליאור זנו

17.11.2010 / 11:13

זר העניק לישראמקו מחיר גבוה ב-15% ממחיר השוק, לדלק קידוחים - 34% מעל שווייה ולרציו 20% מעל שווייה



"אנו אופטימיים לקראת תוצאות קידוח לווייתן, במיוחד לאחר הביטחון בתגליות שהפגינה ועדת ששינסקי" - כך כתב הבוקר ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, שהעלה את המלצתו לאבנר ולדלק קידוחים ל"קנייה" ואת המלצתו לרציו ל"תשואת יתר". כמו כן, הוריד זר את המלצתו לישראמקו ל"תשואת יתר". עם זאת, ביקש זר להזכיר כי "מדובר במניות בסיכון גבוה וכי טווח התרחישים רחב, יש להגביל את מינון ההשקעה".



זר העניק מספר טיעונים להצדקת העלאת ההמלצה. הראשון הוא כי לדעתו "המלצות ועדת ששינסקי ימותנו במגרש הפוליטי - ככל דו"ח מייעץ, מדובר בטיוטה ראשונית שיחולו בה שינויים בדוח הסופי". זר העריך כי בסופו של דבר, נתח הממשלה (gt) בתמר ובלווייתן יעלה לכ-50% לעומת 65% הנובעים מהמלצות ועדת ששינסקי.



במודל שבנה, הניח זר שיעור היוון 10% בתמר ו-13% בלווייתן, וסיכוי גבוה לתגלית בלווייתן. תחת הנחות אלו, הוא העניק מחיר של 62-32 אגורות למניית ישראמקו, כאשר המחיר הנמוך מניח כי מלוא המלצות ועדת ששינסקי יפורסמו, והמחיר הנמוך מניח כי אף אחת מהמלצתה לא תיושם ונתח הממשלה יהיה 38%. לדלק קידוחים העניק זר מחיר של 20.7-10.5 שקל, לאבנר מחיר של 3.67-2 שקלים ולרציו מחיר של 70-33 אגורות.



זר הניח כי 40% ממסקנות הוועדה ייושמו וכי שיעור נתח הממשלה יעמוד על 49%. הוא העריך מחיר של 50 אגורות לישראמקו - 15% מעל מחיר השוק שלה הבוקר, 16.6 שקל לדלק קידוחים - 34% מעל מחיר השוק, 3 שקלים לאבנר - 37% מעל שווי השוק ו-55 אגורות לרציו - 20% מעל שווי השוק.



"מניסיון העבר, אנו למדים כי הדו"ח הסופי יגיע לאישור במגרש הפוליטי ושם יקוצץ. לא בכדי הדרג הפוליטי הבכיר עדיין לא הביע תמיכתו בהמלצות ששינסקי. בנוסף, בסופו של תהליך הגיוני כי תהא הכרה בסיכון ביחס לתקופה טרם הקידוח".

מלבד זאת, מאמין זר כי "הרישיונות הנוספים מלבד רציו-ים בהן מחזיקות השותפות הן כמו אופציה שתיכנס לכסף - בתרחיש של הצלחה בלווייתןף ייהפכו הרישיונות הסמוכים לתמר-לווייתן לבעלי שווי משמעותי. הנהנות המרכזיות תהיינה אבנר ודלק קידוחים".



"המודל לגז בלווייתן עשוי להתברר כשמרני. לאחר פרסום הסקר הססמי 3d בלווייתן, בנינו מודל ראשוני דו-שלבי ליצוא הגז בהנזלה. מודל זה השתרש בשוק תוך התמקדות בהנחות המודל ברמת המיקרו. לא נופתע אם בפועל המודל העסקי ישתנה לטובה ביחס למודל הראשוני".



"החברה לישראל שתהיה לקוח הגז השני בגודלו בארץ, צפויה לחתום בקרוב על הסכם לאספקת גז טבעי. נזכיר כי בית הזיקוק חיפה מקבוצת החברה לישראל מצפה לגז החל מסוף השנה. להערכתנו, תמר-ים תטיס יזכו לספק לפחות 60% מהכמות והגז המצרי יספק את היתרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully