וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הפסדים: בן זקן מוכר אחזקות במנהטן

ליאור זנו

17.11.2010 / 11:30

שלוש שנים לאחר שרכשה את בניין הליפסטיק במנהטן שבניו-יורק, מוכרת מנופים פיננסיים שבשליטת ג'קי בן זקן את אחזקותיו (35%) בהשקעה שכשלה

שלוש שנים לאחר שרכשה את בניין הליפסטיק במנהטן שבניו-יורק, מוכרת מנופים פיננסיים שבשליטת ג'קי בן זקן את אחזקותיו (35%) בהשקעה שכשלה. על פי ההסכם, תקבל מנופים תמורת חלקה 3.5 מיליון דולר בלבד - המבטאים הפסד של 84% מההון העצמי שהושקע בפרויקט (22.4 מיליון דולר). בעבר מחקה מנופים את ההשקעה בבניין הליפסטיק מדו"חותיה, כך שהעסקה צפויה להופיע בדו"חות דווקא כהכנסה של 3.5 מיליון דולר.

מנופים של בן-זקן יחד עם טאו תשואות של אילן בן-דב רכשו יחד את הבניין ב-2007, (35% לכל חברה) שיא בועת הנדל"ן האמריקאית, תמורת סכום של 650 מיליון דולר. לאחר כשנה מכרה טאו את אחזקותיה בבניין, השקעה שהניבה לה הפסד של 43% על ההשקעה.

רק אתמול הגישו השותפות בבניין בקשה להגנה מפני נושים. השותפות, שכוללת את מנופים, הגיעו לחדלות פירעון על הלוואה בסך 210 דולר שהעניק להם רויאל בנק אוף קנדה (RBC). לאחר מספר התרעות, הגיש RBC תביעה נגד החברה ותבע את מכירתו של הבניין כדי לפרוע את חובותיה של החברה כלפיו.

בניין הליפסטיק בן 34 הקומות שוכן בשדרה השלישית במנהטן, בין רחוב 53 ו-54. למרות שאיכלס מספר חברות ידועות במשך השנים, הוא נודע בעיקר כמקום בו שכנה חברת ההשקעות של ברנרד מיידוף, שהורשע בביצוע ההונאה הגדולה בתולדות וול סטריט ומרצה כיום 150 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully