וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסבורן מצטרף לשרי האוצר של גוש היורו: "בריטניה תסייע לאירלנד לצאת מהמשבר"

סוכנויות הידיעות

17.11.2010 / 11:58

"התגברותה של אירלנד על משבר החוב תהיה לטובת האינטרס הלאומי הבריטי", אמר שר האוצר הבריטי



שר האוצר של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן, התחייב היום לסייע לאירלנד לצאת ממשבר החוב שבו היא נתונה, אם יהיה צורך בכך. אוסבורן אמר כי התגברותה של אירלנד על הבעיות "תהיה לטובת האינטרס הלאומי הבריטי".



בדבריו הצטרף אוסבורן לשרי האוצר של גוש היורו, אשר כבר הודיעו על נכונותם לסייע לבנקים האיריים ולמנוע את התפשטות המשבר לכלכלות פגיעות נוספות בגוש היורו. הממונה על העניינים המוניטריים באיחוד האירופי, אולי רן, אמר כי טבעי שבריטניה תציע לסייע לאירלנד, בשל הקשרים החזקים בין הבנקים והמערכות הפיננסיות של שתי המדינות.



"אנחנו מברכים על החלטתה של ממשלת אירלנד לפתוח בדיונים, ומאשרים כי ננקוט בצעדים כדי להגן על היציבות הפיננסית של גוש היורו במקרה הצורך", אמר אתמול ז'אן קלוד יונקר, יו"ר קבוצת שרי האוצר של גוש היורו, במסיבת עיתונאים בבריסל לאחר פגישתם של שרי האוצר, בה דנו באפשרות של חבילת סיוע לאירלנד.



על רקע סירובה העיקש של אירלנד לקבל סיוע, וחששות המשקיעים מפני הסלמה במצבה הפיננסי, אמר יונקר כי לגוש היורו יש בידו את האמצעים לחלץ את אירלנד "במידה שתגיש בקשה לסיוע". בניגוד לדיווחים שפורסמו מוקדם יותר היום, לא פירטו שרי גוש היורו חבילת סיוע לאירלנד או צעדים אחרים לחיזוק האמון בשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully