וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החדשות של ערוץ 2 תצא למכרז בין רשת וקשת

אופיר בר-זהר

17.11.2010 / 12:54

החברה שתרכוש אותה תצטרך לשלם למדינה מחיר מינימלי של הערכת שווי שיתבצע על ידי הרשות השנייה



חברת החדשות של ערוץ 2 תצא למכרז בין זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת. הזכייניות יצטרכו לערוך תמחור על החברה ולהציע מחיר הגבוה מהמחיר המינימלי בגובה הערכת השווי שייקבע על ידי הרשות השנייה. חלק מהסכום שייקבע כי הוא שווי הנכסים הפיסיים של החברה, יועבר לזכיינית השנייה שלא תזכה בחברה. כל סכום נוסף שישולם על ידי הזכיינית הזוכה יועבר לרשות או למדינה, ועדיין לא ידוע מה ייעשה אתו.



גם ערוץ 10 יוכל לרכוש את חברת החדשות שלו ויצטרך לשלם למדינה את ערכה שייקבע גם הוא על ידי הרשות השנייה, ואולם במקרה זה סכום יועבר במלואו למדינה או לרשות מאחר שלא תהיה מתחרה נוספת. במידה שהזכייניות יחליטו שלא להתחרות על חברת החדשות (במקרה למשל שיחשבו שהערכות השווי גבוהות מדי), כל גורם אחר שהגיש בקשה לקבלת רישיון ונקבע כי הוא כשיר לקבל רישיון, יוכל להתחרות על החברה בכפוף לתשלום סכום מינימלי בגובה הערכת השווי. לאחר שהחברה תעבור לבעליה הסופיים, ייאסר עליה לעשות שימוש במה ובלוגו הקודמים שלה והיא תצטרך לשנות את סימני המסחר הקיימים כיום.



זכייניות ערוץ 2 לא קיבלו את רצונן להמשיך להחזיק יחד בחברה לתקופה מסוימת, וסביר להניח כי הצעת החוק הנוכחית לא תשמח אותם, שכן הן טוענות כי חברת החדשות היא רכושן של רשת וקשת. כמו כן, הן ודאי לא ישמחו מכך שהסכום שהחברה המפסידה תקבל על חלקה בחברת החדשות הוא מוגבל, וכל תוספת במחיר המוצע במכרז תועבר למדינה או לרשות, ולא לחברה המפסידה שתצטרך להקים חברת חדשות חדשה. ערוץ 10 דווקא צפוי להיות מרוצה שכן הוא קיבל את רצונו ולפיו לא יותר לשתי זכייניות ערוץ 2 להמשיך להחזיק בצוותא בחברת החדשות. דבר זה אף עולה בקנה אחד עם עמדת הרשות להגבלים עסקיים שקבעה כי מצב כזה של אחזקה משותפת בחברה משמעותו פגיעה בתחרות.



סעיפים נוספים שיעלו לדיון מחר בוועדת הכלכלה הם עיגון של הסדר פרישת החובות של הזכייניות, שיורשו להחזירם תוך 3 שנים מהמעבר לרישיונות אך לא מאוחר מ-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully