וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי האיחוד האירופי וקרן המטבע יגיעו מחר לאירלנד על מנת לדון במצבה הפיננסי

סוכנויות הידיעות

17.11.2010 / 13:12

"אם יהיה צורך בחבילת סיוע כלל אירופית, לא נתנגד", אמר שר האוצר האירי, בריאן לניהן, בראיון לרדיו



משלחת מטעם האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (imf) תגיע מחר לדבלין כדי לבחון את המצב הפיננסי, ובפרט מצבו של המגזר הבנקאי באירלנד, כך אמר היום שר האוצר האירי, בריאן לניהן.



"מה שהסכמנו לעשות הוא לבדוק את הבעיות המבניות של הבנקים האיריים, לנוכח הלחצים בשווקים, ולהעריך מה צריך להיעשות, משום שהסוגיות הבנקאיות הן טכניות וקשות", אמר לניהן לתחנת הרדיו rte. "נעסוק בכך באינטנסיביות, כדי להבטיח שנייצב את המגזר הבנקאי שלנו. הדיונים יתחילו ביום חמישי".



כאשר נשאל האם צפויה להיות תוצאה לדיונים כבר בסוף השבוע הקרוב, אמר לניהן: "לא קבענו עדיין תאריך יעד, אך זהו עניין דחוף, ולכן הדיונים יהיו ממוקדים". לניהן הוסיף כי הבנק המרכזי של אירופה עומד מאחורי המערכת הבנקאית של אירלנד, וכי אין לה שום קשיי מימון. "מה שחשוב הוא שנבחן את הבעיות המבניות הקיימות במערכת, ונטפל בהן, ובכך יתמקדו הדיונים".



כשנשאל מתי ממשלת אירלנד תחליט האם היא מעוניינת בחבילת סיוע, לניהן אמר כי המטרה שלו בפגישת שרי האוצר שנערכה אתמול בבריסל היתה לאשר שאירלנד תפעל בשיתוף עם שותפותיה האירופיות כדי לפתור את הקשיים האלה. "אנחנו נחושים לעשות זאת, ונחשוב על הדרך הטובה ביותר לספק כל תמיכה שתסייע לטפל בסיכוני השווקים הטמונים בבנקים", אמר. לניהן הוסיף כי אם יהיה צורך בפעולות כלל אירופיות, לא תהיה התנגדות מצדו.



שר האוצר של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן, התחייב היום לסייע לאירלנד לצאת ממשבר החוב שבו היא נתונה, אם יהיה צורך בכך, ואמר כי התגברותה של אירלנד על הבעיות "תהיה לטובת האינטרס הלאומי הבריטי". בדבריו הצטרף אוסבורן לשרי האוצר של גוש היורו, אשר כבר הודיעו על נכונותם לסייע לבנקים האיריים ולמנוע את התפשטות המשבר לכלכלות פגיעות נוספות בגוש היורו. עם זאת, לא מסרו שרי גוש היורו פרטים לגבי חבילת סיוע לאירלנד או בנוגע לצעדים אחרים לחיזוק האמון בשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully