וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ: משרד התחבורה מאיץ הצעדים מול חיל האוויר להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

17.11.2010 / 13:39

שר התחבורה: "הפרטת אל על שינתה את חוקי המשחק ולא ייתכן שכל הנטל יפול על חברת תעופה פרטית"



משרד התחבורה מאיץ את הצעדים מול חיל האוויר להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג, באחד משדות התעופה הצבאיים - נבטים או מגידו - כך אמר הבוקר שר התחבורה, ישראל כץ, בפתיחת הכנס השלישי לתעופה אזרחית, הנערך במכון פישר בבית חיל האוויר בהרצליה בשיתוף רשות התעופה האזרחית (רת"א). "השדה יקום כאשר יסתיים התיאום מול מערכת הביטחון", אמר כץ. השר התייחס בדבריו גם להקמת שדה תעופה חדש בתמנע, שיחליף את שדה התעופה באילת, ויפעל בסטנדרטים בינלאומיים.



אתמול נמתחה ביקורת חריפה בענף התעופה על היעדרו של שדה תעופה משלים לנתב"ג אשר אילץ 28 טיסות שהיו בדרכן ארצה, לנחות בשדות תעופה חליפיים באזור ופגע בנוסעים ובחרות התעופה הפועלות בישראל. מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א, גיורא רום, אמר אתמול בוועדת הכלכלה כי הוא מקווה שתוך 8-10 שנים יהיה בישראל שדה תעופה נוסף, שיוכל לתת שירותים כשדה תעופה משלים לנתב"ג.



שר התחבורה התייחס בדבריו למחסור במכשור מתאים להנחתת מטוסים בתנאי מזג אוויר קשים בנתב"ג, דוגמאת הערפל הכבד ששיתק את התעופה הבינלאומית לישראל וממנה. השר אמר כי תפקידה של רשות התעופה האזרחית (רת"א) להיות אחראית על תחומי הליבה בתעופה ואין צורך בגורמים נוספים לפיקוח של שמי הארץ. רת"א עוסקת כעת גם בסוגיית מכשירי ההנחתה. במידה שרת"א תגיע למסקנה כי יש צורך במכשירים אלו, יבדוק משרד התחבורה את פנייתה בנושא.



בעניין שדרוג נתב"ג, כץ אמר כי משרד התחבורה אישר את הרחבת המסלולים והפרויקט מתבצע בקצב מואץ. כץ עמד בדבריו על הצורך בהקמת רשות לאומית לאבטחת התעופה האזרחית, "הפרטת אל על שינתה את חוקי המשחק ולא ייתכן שכל הנטל יפול על חברת תעופה פרטית". כץ גילה כי פקידי משרד האוצר מתנגדים להקמת רשות כזו ואמר כי "כשר תחבורה אני מתכוון להעלות את הנושא לשולחן הממשלה, בייחוד לאור האיומים המתגברים".



כץ אף התייחס לפתיחת השמיים לתחרות, ואמר כי ממשלות ישראל נקטו בשנים מדיניות ליברליזציה "ואני ממשיך קו זה, המעודד תחרות". עם זאת, הוסיף השר כי "ישנו ניסיון ליצור הגנה לחברות התעופה הישראליות, שלא תיפגענה באופן מהותי".



הכנס השנה יעסוק בכיוונים ומגמות בתחום התעופה האזרחית בישראל ובאירופה: חוק הטיס והשפעת אישורו העתידי על מצב התעופה בישראל, השתלבות התעופה הישראלית בזירה האירופית, ביטחון ובטיחות בתעופה, ופאנל מסכם בנושא התעופה וכלכלה בו יתארחו בין היתר, גדי טפר, מנכ"ל ארקיע ומר דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים.



עו"ד רוני קומר, כיום יו"ר אקוטרידוס ולשעבר מנכ"ל משרד איכות הסביבה, יציג את התמורות העתידיות הצפויות לעולם התעופה לאור התקנות החדשות בדבר הגבלת הזיהום בשמי אירופה. כמו כן, יוצגו טכנולוגיות חדישות בתחום בטיחות תעופה. אלון ניצן, מנכ"ל xsight, יציג טכנולוגיה לגילוי עצמים זרים במסלולי טיסה, ורן ברייר מהתעשייה האווירית יציג את taxibot, רובוט לגרירת מטוסים.



אחת המטרות העיקריות של הכנס הינה להעלות למודעות את הבעיות ואת האפשרויות לשיפור התשתיות והבטיחות. מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל נוסד ב-1999 על ידי עמותת חיל האוויר, המאגדת את פורשי שירות הקבע של חיל האוויר הישראלי, במטרה לעודד ולבצע מחקר וחשיבה בתחום האוויר והחלל. מכון פישר השוכן בבית חיל האוויר בהרצליה, עוסק בעיקר בביצוע מחקרים, ארגון כנסים וימי עיון, ופרסום והפעלת מרכז מאגרי מידע בתחומי התעופה והחלל העומד לרשות הציבור. בראש המכון עומד תא"ל (מיל.) אסף אגמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully