וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות של מיקרוסופט נגד גייטס ובאלמר: לפרק החברה כדי להגדיל את שווייה

סוכנויות הידיעות

17.11.2010 / 13:56

כמה מהמשקיעים, אשר מתוסכלים מערכה הנמוך של מניית החברה, תקפו את גייטס על כך שמכר חלק ממניותיו בחברה



כנס בעלי המניות של שנערך אתמול נהפך למתקפה של המשקיעים על המנכ"ל סטיב באלמר והמייסד ביל גייטס, בשל מחירה הנמוך של המניה. כמה מהמשקיעים טענו כי יש לפרק את החברה למספר חברות קטנות.העיתון "סיאטל טיימס" דיווח כי בעלי המניות של מיקרוסופט כועסים על כך שמחיר המניה של מיקרוסופט נותר נמוך, למרות מכירות השיא של החברה, ורווחיה אשר עלו ברבעונים האחרונים על התחזיות.



חלק מהמשקיעים אמרו כי הדיבידנדים, שעלו השנה ב-23%, אינם גבוהים מספיק בכדי להעלות את מחיר המניה. אחרים טענו כי גייטס לא היה צריך למכור חלק ממניותיו בחברה - צעד שביצע כדי לתרום את ההכנסות לקרן הצדקה שלו - אלא להסיר אותן ממאזן החברה כך שמספר המניות הכולל יקטן, ושווי המניות הנמצאות בידי המשקיעים יגדל.



באלמר וגייטס ניסו להרגיע את המשקיעים, אשר חלק מהם אמר כי יש לפרק את מיקרוסופט, היות ושווייה עשוי להיות גדול יותר בתור כמה חברות בודדות. באלמר שלל את הרעיון של פירוק מיקרוסופט, ואמר כי הוא יקטין את שווי החברה ויקשה עליה להתמודד עם מתחרותיה.



מניית מיקרוסופט ירדה עד כה השנה ב-15%, בשעה שהחברה התקשתה להתמודד עם עזיבתם של בכירים, עם כישלונו של הטלפון הסלולרי שהשיקה, ועם התחרות העזה מצד ו. אנליסטים הורידו את דירוג המניה באחרונה, וגולדמן סאקס אמר בחודש שעבר כי "פיצולה של חטיבת הלקוחות הקמעוניים עשויה לחשוף את השווי החבוי של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully