וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות אלוני חץ משכירות עלו ברבעון ב-13% ל-105.5 מיליון שקל

ליאור זנו

17.11.2010 / 14:10

עם זאת, הרווח הנקי צנח ב-86% ל-41.9 מיליון שקל בשל שינויים בשווי הנכסים והטבת מס ברבעון המקביל



חברת הנדל"ן שבשליטת נתן חץ, פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2010 ולתשעת החודשים הראשונים של השנה. החברה רשמה גידול בהכנסות משכירות, אך ירידה בהכנסות הכוללות וברווח הנקי.



הכנסות החברה משכירות ודמי ניהול עלו ברבעון הגיעו ל-105.5 מיליון שקל - עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ברבעון זה רשמה אלוני חץ עלייה של 48 מיליון שקל בשוויו החשבונאי ההוגן של הנדל"ן שלה - לעומת עלייה של 90 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2009. כמו כן, הסתכמו הכנסותיה מהשקעה בני"ע ב-22 מיליון שקל - נמוכות ב-42 מיליון שקל מאלו שרשמה ברבעון המקביל.



שני הסעיפים האחרונים גרמו לחברה לרשום ירידה של 28% בסך כל ההכנסות ל-195.5 מיליון שקל. אליהם התווספה הטבת מס של 88 מיליון שקל שקיבלה ברבעון הראשון של 2009. קיצוץ של 50 מיליון שקל בהוצאות המימון, לא סייע בשורה התחתונה לצמצום הפער שפתחו הירידה בהכנסות והטבת המס אשתקד, ואלוני חץ רשמה רווח נקי המיוחס לבעלי השליטה של 16.5 מיליון שקל - ירידה של 86% לעומת רווח של 119.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009.







אלוני חץ היא חברת נדל"ן מניב, השולטת (58.5%) גם על החברה הבת, אמות, ומחזיקה (18%) בחברות הנדל"ן psp השווייצית, בחברת אקוויטי 1 (5%) הפועלת בארה"ב, בחברת fcr הפועלת בקנדה, ובקרן ההשקעות בנדל"ן הבריטית(brockton capital (25%, כמו גם ב-11% מחברת הניהול שלה.



על תוצאות הקבוצה מפעילות, בניכוי שינויים הניכרים בדו"חות הרווח וההפסד, ניתן גם ללמוד מתזרים המזומנים מפעילותה השוטפת, שעמד על 30.7 מיליון שקל ברבעון, לעומת 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בסך הכל ברבעון, קטנה קופת המזומנים של החברה ב-210 מיליון שקל ונכון לסוף ספטמבר נמצאים בה 322.8 מיליון שקל.



אלוני חץ מציגה מדד נדל"ני נוסף למדידת פעילותה: ה-ffo ברבעון ירד ב-23% ל-51 מיליון שקל ברבעון המקביל. מדובר ברווח נקי בנטרול הכנסות והוצאות חד פעמיות, פחת והפחתות - כולל רווחי הון ממכירת נכסים ומימוש אחזקות בחברות מאוחדות.



נתן חץ אמר בעקבות הדו"חות כי "שלושת האחזקות העקריות שלנו, אמות, psp ו-fcr ממשיכות לצמוח ולהציג תוצאות טובות. לאחרונה גייסה אמות כ-260 מיליון ש"ח בהון, מתוכם השקיעה אלוני חץ כ- 127 מיליון ש"ח. אנו ממשיכים לבחון בזהירות השקעות נוספות בתחומי הנדל"ן המניב בשווקים מערביים וממשיכים לשמור על איתנותנו הפיננסית, תוך הצגת גידול בתזרים המזומנים לצד הקטנת רמות המינוף".



האנליסט נעם פינקו מבית ההשקעות פסגות הותיר בעקבות הדו"חות את המלצתו לחברה על תשואת יתר במחיר יעד של 22.8 שקלים. פינקו מסביר כי הגורמים שהנחו אותו הם "המשך יציבות ואף מגמה חיובית בשוקי הפעילות המרכזיים של החברה, מחירי חברות בנות הקרובים לשוויין הכלכלי אך לא מנופחים, דיסקאונט סחיר של 15% ודיסקאונט כלכלי של 20%".



"שלוש האחזקות המרכזיות של החברה ממשיכות לספק תוצאות סבירות, כמצופה מחברות נדל"ן מניב מובילות בעלות נכסים איכותיים" אמר פינקו אך הוסיף כי "אמות הציגה תוצאות נמוכות מעט מהצפי והנמיכה את תחזית ה-noi ל-2010 בשל מדד מתון מכפי שהחברה ציפתה בתחילת השנה ובשל עלייה בהוצאות האנרגיה בעונת הקיץ". מנגד, מעריך פינקו צמיחה של למעלה מ-10% ב-noi ב-2011 ו-15% ב-ffo.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully