וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפקס משיבה לעתירת ורמוס: "ידע על סיום העסקתו כבר מחודש יוני, ואף הציע מועמדים"

מיכאל רוכוורגר

17.11.2010 / 14:49

אייפקס: "ורמוס מסר לנציגינו, כי הוא נכון לפרוש מתפקידו במסגרת הסדר לאי-העמדתו לדין פלילי"



קרן אייפקס, המנוהלת בישראל ע"י זהבית כהן, הגישה היום באמצעות עו"ד אילנית לנדסמן-יוגב ואודי סול משרד הרצוג-פוקס-נאמן את תשובתה לבית המשפט העליון בעקבות העתירה למתן צו על תנאי שהגיש לפני כמה שבועות רועי ורמוס, מנכ"ל המוערך של בית ההשקעות פסגות. העתירה הוגשה נגד פרקליט המדינה עו"ד משה לדור, נגד רשות ניירות ערך, נגד איפקס ונגד פסגות בית השקעות. בעתיה, ורמוס ביקש מבית המשפט העליון להורות על ביטול ההסדר שערכה הפרקליטות עם איפקס לסגירת תיק החקירה נגד פסגות, שבמסגרתו נקבע גם כי תופסק העסקתו של ורמוס בקבוצת פסגות.



באייפקס טוענים כי יש לדחות את העתירה וגם את הבקשה למתן צו ביניים. באייפקס מציגים שורה של טענות המצביעות לכאורה כי ההחלטה לסיים את העסקתו של ורמוס התקבלה עוד לפני שהושג הסדר עם פרקליטות המדינה לגבי אי העמדה לדין של פסגות בית ההשקעות. בקרן אייפקס, שרכשה את השליטה בפסגות מידי קרן יורק תמורת 2.1 מיליארד שקל, נטען כי ורמוס ידע עוד לפני השגת ההסדר על המתרחש והצפוי.



"עוד היה ברור (זמן רב לפני שהושג ההסדר נשוא העתירה), כי העותר לא יוכל, למרבה הצער, להמשיך ולכהן כמנהל הבכיר ביותר בקבוצת פסגות ובוודאי שהעסקתו לא היתה עוד, מבחינתה של המשיבה, תנאי מתלה לביצוע העסקה. למגינת לב ניתן לומר, כי כמעט ההפך הוא הנכון", טוענת אייפקס. "לפיכך, התקבלה החלטה לפעול להפסקת כהונתו של ורמוס בתפקידיו השונים בקבוצה, ובכלל זאת כמנכ"ל החברה. החלטה זו היתה אמנם תולדה של ההתפתחויות דלעיל, אך היא לא נכפתה על המשיבה. מדובר בהחלטה עסקית עצמאית, אמנם מצערת אך מתחייבת המציאות נוכח נסיבות העניין, ועל מנת להבטיח את טובתה של קבוצת פסגות כגוף עסקי".



באייפקס טוענים כי הדברים הללו היו ידועים היטב לורמוס מזה זמן רב. "ורמוס ידע אודות הכוונה לסיים את העסקתו ואף הבין כי אין מנוס מכך, לטובתה של קבוצת פסגות. הדברים לא נודעו לו לראשונה, בוודאי לא בהפתעה, עם היוודע דבר ההסדר נשוא העתירה. למעלה מכך, ורמוס ובאי כוחו ידעו אודות המגעים להשגת הסדר, ונמסרו להם עדכונים שוטפים לגבי תוכנו של ההסדר ומשמעותו לגבי ורמוס".



כדי להדגיש זאת טוענת אייפקס "כי ורמוס מסר לנציגי הרוכשת, כי הוא נכון לפרוש מתפקידו במסגרת הסדר לאי-העמדתו לדין פלילי. ורמוס אף הציע כבר בחודש יוני 2010 , מועמדים אפשריים להחלפתו בתפקיד מנכ"ל הקבוצה. רק לאחר השלמת העסקה ותשלום כל הסכומים למוכרת השליטה, לוורמוס ולמנהלים אחרים בפסגות של עשרות מיליוני שקלים, ראה לנכון ורמוס להשיג על ההסדר, על אף שכאמור היה מודע למגעים לגיבושו ותוכנו, הרבה לפני כן".



"במקביל לניהול המגעים עם רשות ניירות ערך במהלך חודש אוקטובר 2010 (ואף לאחר שקרן יורק התיימרה לבטל את הסכם הרכישה) עידכנה זהבית כהן את ורמוס בדבר המגעים ותוכנם, לרבות העובדה שאיפקס תיטול על עצמה לסיים את העסקתו בפסגות, עד סוף 2010", נטען עוד.



בעתירה שהגיש טען ורמוס, באמצעות עו"ד ניר כהן, כי מדובר ב"החלטה פסולה וחסרת תקדים" של לדור. "העותר, שהוא אדם פרטי, מוצא עצמו נפגע על ידי הרשויות החזקות ביותר במדינת ישראל ופונה לבית המשפט על מנת שיתערב בהחלטה חסרת תקדים ונפסדת זו, וימנע פגיעה קשה ושלא כדין בזכויותיו".



ורמוס מבקש בשלב זה, עד להכרעה בעתירה, להורות לפסגות ולפרקליטות שלא לנקוט אף פעולה שקשורה לסיום כהונתו. "אם לא יינתן הצו המבוקש, תוביל הדחתו של העותר לשינוי מיידי ומהותי של המצב הקיים לרעתו, ותסב לו נזק משמעותי ובלתי הפיך. זאת הן בשל הפגיעה האישית, הברורה והמיידית בו, בחופש עיסוקו ובשמו הטוב, והן בשל העובדה כי פגיעה קשה זו נעשתה ללא מתן זכות שימוע", נכתב בעתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully