וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל רש"ת: בערפל ששרר אתמול - אף מערכת ניווט לא היתה מועילה

זוהר בלומנקרנץ

17.11.2010 / 15:07

בכנס לתעופה אזרחית טען קובי מור כי הביקורות היו "אמירות לא מדויקות מאנשים שאין להם נתונים"



מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת) קובי מור, בא חשבון היום עם מותחי הביקורת על התנהלות המערכת, באירוע הערפל הכבד אשר שיתק אתמול במשך שמונה שעות את נתב"ג. בדברים שנשא בכנס השלישי לתעופה אזרחית, אשר נערך היום במכון פישר בבית חיל האוויר בהרצליה, בשיתוף רשות התעופה האזרחית (רת"א) נקט מור בצעד יוצא דופן, תקף המקטרגים וציין כי "נאמרו בתקשורת אמירות לא מדויקות על ידי אנשים שלא היו להם מספיק נתונים".



אתמול מתח הטייס הראשי של חברת אל על, דרור גורליק, ביקורת על היעדרו של מכשור מתאים לנחיתה אוטומטית במזג אוויר גרוע בנתב"ג. הוא טען כי היעדר המכשור ואי קיומו של שדה תעופה אלטרנטיבי לנתב"ג בישראל, הם בין הגורמים אשר תרמו לכאוס בתעבורה הבינלאומית לישראל וממנה, בגלל הערפל הכבד.



לדברי מור, "על מזג האוויר אין לנו שליטה. בנתב"ג מותקן מכשיר עזר לניווט ils בקטגוריה 2 שנמצא כעת בהליכי כיול. מיכשור זה לא היה מסייע במזג אוויר קיצוני כמו שאירע אתמול וגם לא מכשיר המותאם לקטגוריה 3. בבעיות ראות של למעלה מ-50 מטר, יש בעייה בכל מיכשור טכנולוגי ידוע".



באשר לשדה תעופה אלטרנטיווי לנתב"ג, המשיך ואמר מנכ"ל רש"ת, כי שדה התעופה החדש המתוכנן לקום בתמנע, "הוא השדה שייתן מענה הולם לשדה החלופי המצוי בהליכי תכנון מתקדמים. לאחר סיום הפרוגרמה בתחילת ינואר 2011 נתחיל בתכנון תוך כדי ביצוע. השדה בתמנע יכלול מסלול באורך של 3,100 מטר; 9 עמדות חניה למטוסי סילון ו-5 עמדות למטוסי טורבו. שדה זה מוכשר להיות השדה החלופי ולתת מענה לבעיות הנחיתה בנתב"ג".



יצוין, כי על פי הערכות מנהל רשות התעופה האזרחית גיורא רום אתמול בוועדת הכלכלה של הכנסת, הקמתו של שדה חלופי תסתיים בעוד 10-8 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully