וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית נגד חברת הפורקס מט"ח 24: משחקת נגד הלקוחות

הילה רז

17.11.2010 / 15:18

המסחר כולל מרכיב של "מינוף" מצד הלקוחות שממנפים את השקעתם; לטענת התובע ה"מינוף" הרסני ללקוחות



בקשה לתביעה ייצוגית, המוערכת בעשרות עד מאות מיליוני שקלים, הוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת הפורקס מט"ח 24 ונושאי משרה בחברה: מנכ"ל החברה, רפי כהן, סמנכ"ל החברה, גלעד וכניש, ומנהל המסחר המקוון, עמרי סליטרניק - לטענת התובע היו מעורבים באופן ישיר בביצוע ההונאה.



לטענת התובע הייצוגי, מט”ח 24 מזמינה לקוחות לעשות ספקולציה בשערי מט"ח, למנף את השקעתם לסכומים שמביאים לאובדן ההשקעה במהירות והיא משחקת נגד הלקוח כך שכאשר הלקוח מפסיד את השקעתו החברה מרוויחה את כל כספו.



הספקולציה בשערי המט"ח מאפשרת ללקוח להמר על כך שהיורו יתחזק לעומת הדולר, שהיין היפני יתחזק לעומת הלירה שטרלינג, וכד'. המסחר במט”ח 24 כולל מרכיב של "מינוף" מצד הלקוחות שממנפים את השקעתם.



התובע טוען כי המינוף הגבוה נראה ללקוחות אטרקטיבי ביותר, שכן הוא מאפשר להיכנס לעסקה בהיקף עצום, עם השקעה שהיא יחסית לא גבוהה. מט"ח 24, הוא מסביר, טורחת להציג בפני הלקוחות את המינוף כיתרון, ולהדגיש בפניהם כי מינוף גבוה מאפשר השגת רווחים משמעותיים.



כך למשל, החברה כותבת בפרסומיה: "אתה רוצה כסף - הרבה כסף - ועדיף מהר ובאופן אלגנטי. לגיטימי. מי לא?! בדיוק בגלל זה הגעת לשוק המט"ח - המקום שמאפשר למנף את ההשקעה ואת הרווחים עליה פי 10 וגם פי 100 (!), כאן ועכשיו".



לטענת התובעים הייצוגיים, מרדכי סופר ויעקב הכהן, שלא כפי שמט"ח 24 מציגה את הדברים, מינוף גבוה הוא הרסני עבור לקוחות. "כעניין של עובדה מתמטית, מסחר במינוף גבוה מוביל די מהר, ובוודאות כמעט מוחלטת, להפסד כל ההשקעה. הסיבה היא שבעסקה ממונפת כל תנודה קטנה בשער המטבע, נגד הלקוח, יכולה 'למחוק' את ההשקעה, ותנודות כאלה, גם בפרק זמן קצר, הן בלתי נמנעות" טוען התובע.



לשיטתו, הסיבה שלקוחות ממשיכים להשקיע ולהפסיד כסף במט"ח 24 היא שאדם מן היישוב לא מבין את הסיכון העצום שבמסחר ממונף. "מט"ח 24, לעומת זאת, מבינה סיכון זה מצוין. לכן, כיוון שברור לה שכמעט כל הלקוחות יפסידו, היא לא 'מתכסה' על השקעתם - היא לא משמשת גורם שמתווך בין סוחרים, אלא היא 'משחקת' נגד הלקוח. בדרך זו, כאשר הלקוח מפסיד את השקעתו, החברה מרוויחה את כל כספו" נכתב בתביעה.



התובע טוען, באמצעות עו"ד נמרוד אסיף, שכדי לשדל עוד אנשים להשקיע אצלה את כספם, מט"ח 24 דואגת להסתיר את הסיכון שבמינוף, ולייצור בפני הלקוחות אשליה שאותו "כוח מסחר גדול" יוביל אותם לרווחים משמעותיים.



"החברה פונה במתכוון למשקיעים 'בלתי מתוחכמים', ומטעה אותם לחשוב שהשקעה במט"ח מובילה להתעשרות. התובע אף מצטט מפרסומי החברה, "רבים כבר הפכו את המסחר באופציות פורקס לאפיק רווח משני או עיקרי למשק הבית שלהם, ואנו מזמינים גם אתכם לעשות כן".



"למרות שמט"ח 24 נמצאת בניגוד עניינים קוטבי כזה עם הלקוחות, היא נותנת ללקוחות ייעוץ השקעות, ואפילו מבצעת עבורם ניהול השקעות. לקוחות סבורים כי מט"ח 24 היא כמו בנק - גוף אשר אמור להגן על כספם ואף לעזור להם להרוויח. הם לא יודעים שמאחורי החזות הידידותית מסתתר גוף שמייחל להפסדיהם. הלקוחות גם לא יודעים שאותם יחידים שמנהלים תיקים מקבלים תמריצים כספיים לגרום להפסדים" נכתב בתביעה.



התובע טוען כי כל קיומה של מט"ח 24 הוא מחוץ לחוק. "החברה עוסקת בייעוץ, שיווק, וניהול השקעות בנכסים פיננסיים, למרות שהיא, או אנשיה, לא קיבלו לכך רישיון מרשות ניירות ערך כמתחייב בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות".



את תגובת מט"ח 24 לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully