וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: פערי השכר המגדריים במינהל הציבורי עולים עד גיל 50

חיים ביאור

17.11.2010 / 16:00

ממחקר שנעשה עבור הבנק עולה כי שכרם הממוצע של הגברים גבוה ב-36% משכר הנשים



פער השכר בין גברים לנשים במינהל הציבורי גדל באופן עקבי עד גיל 50, לרעת הנשים, בדומה למתרחש במגזר העסקי - כך עולה ממחקר שנעשה בבנק ישראל עד ידי יובל מזר ונועם מיכלסון מחטיבת המחקר של הבנק.



מהמחקר עולה, כי ככל שגיל ההצטרפות של גברים בעבודה במינהל הציבורי עולה, הם משתלבים בתפקידים בכירים יותר לעומת נשים, ולפיכך גם שכרם גבוה יותר יחסית לנשים המצטרפות. גברים גם עובדים מספר רב יותר של שעות נוספות, דבר המאיץ את הפער בשכר לטובתם לעומת נשים.



בנוסף לכך, שכרם הגבוה יותר של הגברים במינהל הציבורי מקורו בכך שגם במקומות עבודתם הקודמים, במגזר הפרטי, שכרם היה גבוה יותר מזה של הנשים. ואולם קידומם של הגברים המתמידים לאורך הקריירה במינהל הציבורי דומה לזה של הנשים המתמידות, ומכאן שהשפעת הקידום על פער השכר, פחותה, כלומר פערי השכר בין המינים נעשים קטנים יותר אחרי גיל 50, אם כי הם אינם נעלמים.



השכר החודשי הממוצע של גברים במינהל הציבורי, ללא שעות נוספות, הוא 10,375 שקל, סכום הגבוה ב-22% לעומת שכרן הממוצע של נשים, שהוא 8,501 שקל בממוצע. עם חישוב השעות הנוספות, שכרם החודשי של הגברים גבוה ב-36% לעומת שכר הנשים ומגיע ל-13,333 שקל בממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully