וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: תחשף זהותו של טוקבקיסט אשר הוציא לשון הרע באינטרנט

צבי זרחיה

17.11.2010 / 16:21

יוזם ההצעה, ח"כ מאיר שטרית: שופטי העליון ביקשו מהח"כים להסדיר את נושא הוצאת הדיבה בחקיקה מסודרת



ח"כ מאיר שטרית (קדימה) הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק שתחשוף את זהותו של טובקיסט שהוציא לשון הרע באינטרנט. על פי הצעת החוק "אדם אשר פרסם תגובה שבה יש לשון הרע כנגד אדם אחר, במקרה של תביעה נגדו, בעלי אתר האינטרנט וספקי האינטרנט יהיו מחויבים לחשוף את זהותו של מפרסם התגובה ולהעביר את המידע למתלונן".



לדבריו, "הצעה זו מבקשת לאזן בין זכותו של האדם להגן על שמו הטוב לבין הזכות לחופש הביטוי והזכות לאנונימיות ברשת. שכן, אתרי האינטרנט הפכו בעשור האחרון לאחד מאמצעי התקשורת וממאגרי המידע הפופולריים ביותר בעולם. בשונה משאר אמצעי התקשורת, הגולשים ברשת האינטרנט יכולים להביע דעה 'און-ליין' בכל נושא ובכל עת".



שטרית ציין כי הצעת החוק נכתבה לאחר פנייה של שופטי בג"ץ אשר ציינו כי נכון להיום הנושא אינו מוסדר בחוק. שופטי העליון ביקשו מהח"כים להסדיר את נושא הוצאת הדיבה בחקיקה מסודרת.



"רשת האינטרנט הינה סביבה פתוחה לכלל המשתמשים ואחד היתרונות הגדולים שלה היא היכולת לשמור על אנונימיות אך למעשה נוצר מצב משפטי אשר מקשה עוד יותר על אכיפת שימוש נאות ברשת. גולשים רבים מנצלים את הפריצות בחוק ומכפישים את שמם הטוב של אנשים מעל דפי האינטרנט השונים. אני נגד הצנזורה באינטרנט אך יש גבול להכפשות באינטרנט, אם אנשים ידעו שניתן לתבוע אותם על הוצאת דיבה גם בטוקבק, הם יחשבו פעם נוספת לפני פרסום הכפשה", אמר שטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully