וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי צפוי לדחות את המשך הסיוע ליוון עקב אי-עמידתה ביעדי צמצום הגירעון

סוכנויות הידיעות

17.11.2010 / 17:18

כך לדברי שר האוצר של אוסטריה; יוון בתגובה: "נעמוד ביעדים; אין כל סימן לכך שהסיוע יעוכב"



העברת סכום הלוואת הסיוע הבא ליוון על ידי האיחוד האירופי, במסגרת חבילת הסיוע המשותפת של האיחוד וקרן המטבע הבינ"ל (imf), עתיד להידחות מחודש דצמבר לינואר, עקב הפרת תנאי הסיוע שנקבעו על ידי יוון, אמר היום שר האוצר של אוסטריה, ג'וזף פרואל.



דבריו של שר האוצר של אוסטריה באים על רקע התגברות הלחץ מצד המלווים על יוון, לבצע קיצוץ נוסף של ארבעה מיליארד יורו בתקציב הממשלה בשנה הבאה, בעקבות ספקות לגבי יכולתה של ממשלת יוון לעמוד ביעדי צמצום הגירעון בתקציב שנקבעו כתנאי לסיוע.



הלשכה לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי, יורוסטאט, העלתה שלשום בשיעור חד את תחזית הגירעון בתקציב ממשלת יוון בשנה שעברה. בעקבות העלאת התחזית נאלצה ממשלת יוון להודות כי לא תוכל לעמוד ביעדי התקציב לשנה הנוכחית.



לפי נתוני יורוסטאט, הגירעון בתקציב ממשלת יוון גדל בשנה שעברה לשיא של 15.4% מהתוצר המקומי הגולמי (gdp) לעומת הערכות קודמות של גירעון של 13.6%. עקב כך, צופה כעת ממשלת יוון כי הגירעון בתקציב השנה יסתכם ב-9.4% מהתוצר - מעל ליעד של 8.1%.



ממשלת יוון טענה עם זאת כי להוציא את השפעת עדכון תחזית הגירעון, היא צפויה לעמוד ביעדי הגירעון לשנת 2011 הודות לרפורמה התקציבית שביצעה. גורמים בממשלת יוון אמרו לסוכנות דאו ג'ונס גם כי אין כל סימן לכך שסכום הלוואת הסיוע השלישי שאמור להיות מועבר ליוון בהמשך השנה, לא יועבר.



בחודש מאי השנה, הצליחה יוון להימנע משמיטת חובות הודות להלוואת חירום בסך 110 מיליארד יורו שקיבלה מהאיחוד האירופי וקרן המטבע, בתמורה לשורה של צעדי צנע חריפים ורפורמות כלכליות שכללו בין השאר העלאות מיסים, קיצוצים חדים בתשלומי הפנסיה ובמשכורות המגזר הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully