וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן שלום תומך בהקמת שדה תעופה חלופי לנתב"ג בנבטים

זוהר בלומנקרנץ

17.11.2010 / 17:51

לדבריו, אתרים פוטנציאלים אחרים דורשים עבודת הכנה תשתיתית מורכבת הרבה יותר



המשנה לרה"מ, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, מביע תמיכתו בהקמת שדה תעופה אלטרנטיבי לנתב"ב בשדה התעופה הצבאי בנבטים. "היום ואתמול קיבלנו תזכורת מדוע יש חשיבות ודחיפות להקמת שדה תעופה בינ"ל נוסף במדינת ישראל. הקמת שד"ת בינ"ל בנבטים יספק את המענה המהיר והיעיל ביותר לצורך זה", אמר השר, בהתייחסו למחדל השבתתו של נתב"ג אתמול, בשל הערפל הכבד.



ממשלת ישראל החליטה לדבריו על הקמת שדה תעופה בינ"ל נוסף אך טרם הכריעה בשאלה היכן ימוקם שדה זה. "שדה תעופה בינלאומי נוסף הוא כורח המציאות. הוא יקלוט נוסעים בזמנים בהם העומס על שדה התעופה בבן גוריון הוא רב וכמובן שיהווה אלטרנטיבה בתנאי מזג אויר בעייתיים כמו אלו שאנו עדים להם ביומיים האחרונים. הקמת שדה התעופה בנבטים אשר יהיה מושתת על המערכות התעופתיות והקרקעיות הקיימות, הוא פרויקט ישיר ובר ביצוע בפרק זמן קצר", אמר.



המשנה לרה"מ הוסיף כי מסלול הטיסה בשד"ת בנבטים עומד בסטנדרטים של שדות בינלאומיים ולכן יש צורך בהקמתו של טרמינל נוסעים על מנת להשלים את המהלך, בעוד שאתרים פוטנציאלים אחרים דורשים עבודת הכנה תשתיתית מורכבת הרבה יותר.



לדבריו, הקמת שדה תעופה בינ"ל נוסף תתן מענה הן לעומס הנוסעים הכבד בנתב"ג אשר מתקרב לשיא קיבולת הנוסעים. כמו כן, הוא יהווה פתרון לבעיית ההמראות והנחיתות בלילה שכן סביבו אין בעיה של מגורים. מעבר לצורך החיוני בשד"ת נוסף, הקמת שדה התעופה בנבטים תביא לתנופה משמעותית בפיתוח הנגב.



"הקמת שדה תעופה שני בנבטים יהיה פרויקט מחולל שינוי אשר ייצור אלפי מקומות תעסוקה בנגב, יביא לגידול בתיירות ויעודד התיישבות בנגב", הוסיף השר. "אנו פועלים בצעדים משלימים כמו סלילת כביש שש עד צומת שוקת, פרויקט מסילת הרכבת הכפולה לבאר שבע, שדרוג כביש 40 וכביש 23 - כל אלה יביאו לקיצור טווחי הנסיעה מנבטים".



ב-1 בפברואר 2009 החליטה הממשלה על בחינת חלופות לשדות בן גוריון שהוא שדה התעופה היחיד בישראל. בין היתר הוטל על צוותי היגוי משותפים למשרדי התחבורה והבטיחות בדרכים, האוצר, הפנים ומערכת הביטחון, שיבחנו זמינותם של שדות תעופה פוטנציאליים. נתב"ג יכול להכיל עד 16 מליון נוסעים בשנה וכבר היום מספר הנוסעים העוברים שם הוא 11 מיליון, כך שיש צורך בשדה תעופה משלים שיוכל לקלוט נוסעים נוספים. בנוסף, ייתן שדה תעופה נוסף בנבטים מענה לבעיית ההמראות והנחיתות בשעות הלילה מנתב"ג ויאפשר תפעולו של שדה תעופה בינלאומי בכל שעות היממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully