וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הדרישה להוריד את שיעור מס החברות: אירלנד עשויה לאיים לפרוש מגוש היורו

סוכנויות הידיעות

17.11.2010 / 17:53

לפי חברת המחקר Hedgeye ממשלת אירלנד תסרב בכל תוקף להוריד את מס החברות בתמורה לחבילת חילוץ אירופית



ממשלת אירלנד מאיימת לפרוש מגוש היורו בעקבות ניסיונות האיחוד האירופי לאלץ אותה להעלות את שיעור מס החברות במדינה בתמורה לתוכנית חילוץ אירופית למדינה, העריכה היום חברת המחקר הדג'איי (hedgeye) על סמך שמועות בשווקים.



"האירופים מנסים כעת לאלץ את אירלנד לוותר על שיעור מס החברות הנמוך שלה ולהעלות אותו לרמות המקובלות בשאר אירופה, בתמורה לחילוץ אירלנד על ידי האיחוד האירופי", מסרה הדג'איי.



עוד ציינה חברת המחקר כי מתרוצצות שמועות על כך שממשלת אירלנד מתכוונת לסרב לתנאי זה, ואף מוכנה להתעמת עם האיחוד האירופי בעניין זה. "השמועות מדברות על כך שממשלת אירלנד מתכוונת לנקוט בעמדה נוקשה בעניין זה, ואף לאיים בעזיבת גוש היורו כדי לגרום לאירופים לסגת מדרישתם", ציינה הדג'איי.



מס החברות באירלנד הוא ברמה של 12.5%. לשם השוואה, שיעור מס החברות הממוצע בגרמניה הוא 29.8% ובצרפת הוא 33.3%. פרשן אתר חדשות הפיננסים "ביזנס אינסיידר", גרגורי ווייט, ציין כי אחד היתרונות התחרותיים המרכזיים של אירלנד על פני שאר אירופה הוא שיעור מס החברות הנמוך בה, אשר הביא לכך שחברות גדולות רבות מעדיפות למקם את המטה האירופי שלהן באירלנד. כך למשל, אינטל, דל וגלקסו-סמיתקליין מחזיקות משרדים גדולים באירלנד.



משלחת מטעם האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל (imf) תגיע מחר לדבלין כדי לבחון את המצב הפיננסי, ובפרט מצבו של המגזר הבנקאי באירלנד, כך אמר היום שר האוצר האירי, בריאן לניהן.

"מה שהסכמנו לעשות הוא לבדוק את הבעיות המבניות של הבנקים האיריים, לנוכח הלחצים בשווקים, ולהעריך מה צריך להיעשות, משום שהסוגיות הבנקאיות הן טכניות וקשות", אמר לניהן לתחנת הרדיו rte. "נעסוק בכך באינטנסיביות, כדי להבטיח שנייצב את המגזר הבנקאי שלנו. הדיונים יתחילו ביום חמישי".



כאשר נשאל האם צפויה להיות תוצאה לדיונים כבר בסוף השבוע הקרוב, אמר לניהן: "לא קבענו עדיין תאריך יעד, אך זהו עניין דחוף, ולכן הדיונים יהיו ממוקדים". לניהן הוסיף כי הבנק המרכזי של אירופה עומד מאחורי המערכת הבנקאית של אירלנד, וכי אין לה שום קשיי מימון. "מה שחשוב הוא שנבחן את הבעיות המבניות הקיימות במערכת, ונטפל בהן, ובכך יתמקדו הדיונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully