וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוינשטיין לבג"ץ: הסירו את מגבלות התכנון הקיימות בקרקע בגבעת שמואל

שלומית צור

17.11.2010 / 18:43

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה החליטה על הקפאת הבנייה בקרקע לטובת הרחבת כביש גהה



חברת לוינשטיין בשליטת משולם לוינשטיין עתרה היום לבג"ץ בדרישה להורות למדינה לבטל את המגבלות התכנוניות הקיימות על קרקע שבבעלותה בגבעת שמואל. בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד עפר טויסטר ואילת חותה ממשרדו, טוענת החברה כי לאחר 15 שנה בהן היא מבקשת לקדם תוכנית מגורים על הקרקע, היא נואשה מהסחבת של מוסדות התכנון והיא מבקשת בצעד חריג מבג"ץ לסייע לה להיחלץ מההקפאה הממושכת אליה נקלעה.



מהעתירה שהוגשה נגד שר האוצר יובל שטייניץ, שר התחבורה ישראל כץ, והוועדות הארצית והמחוזית לתכנון ובניה, עולה כי החברה רכשה לפני 15 שנה קרקע בת דונם וחצי בשכונת השחר בגבעת שמואל, המצויה בסמיכות לכביש גהה. הקרקע נרכשה כזמינה לבנייה, מתוך הנחה שניתן יהיה לבנות עליה פרויקט מגורים.



בניגוד לכוונותיה של החברה, סמוך לאחר הרכישה הקפיאה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה את תוכניות הבנייה על הקרקע בשל רצון מוסדות התכנון לשקול את הרחבת כביש גהה. עם השנים, הנושא לא התקדם והממשלה הכריזה על התוכנית להרחבת כביש גהה כ"תוכנית תשתית לאומית" שקידומה עבר לאחריותה של הוועדה לתשתיות לאומיות.

בעתירה טוענת חברת לוינשטיין כי גם הוועדה לתשתיות לאומיות כשלה מלתכנן את הכביש במועדים סבירים וכך נותרה הקרקע כאבן שאין לה הופכין, 15 שנה לאחר רכישתה ו-6 שנים מאז ההכרזה על התוכנית להרחבת כביש גהה כ"תוכנית תשתית לאומית". במהלך השנים ניסתה לוינשטין לקדם תכנון על הקרקע אולם בהעדר תוכנית להרחבת כביש גהה לא עלה הדבר בידה.



לוינשטיין טוענת בעתירה כי לאחרונה נואשה החברה מלהמתין לסיום המהלך התכנוני להרחבת כביש גהה ופנתה לשרי האוצר, התחבורה ולוועדה לתשתיות לאומיות בדרישה כי יופקעו זכויותיה בקרקע. משלא זכתה לתשובה, עתרה החברה לבג"ץ בדרישה להורות לגורמים הרלוונטיים לבטל כל מגבלה תכנונית על הקרקע לאלתר או להפקיע את הקרקע תוך תשלום פיצויים.



"אנו מצרים על כך שעקב מחדלי תכנון נאלצנו לנקוט בצעד חריג זה, אולם כחברה יזמית מצב בו קרקע שנרכשה עם זכויות בנייה עומדת כאבן שאין לה הופכין הינו בלתי נסבל", מסרו בחברה. עו"ד טויסטר מוסיף ומסביר כי מדובר בדוגמה נוספת לכך שוועדות התכנון כושלות לעיתים בביצוע תפקידן בזמן סביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully