וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוש: לשלש את הסחר עם רוסיה ל-2 מיליארד דולר עד 2013

אורה קורן

17.11.2010 / 19:47

ברוש אמר את הדברים עם הגעתה של משלחת עסקית מרוסיה של כמאה אנשי עסקים



משלחת עסקית של כמאה אנשי עסקים מרוסיה הגיעה היום לישראל. בראש המשלחת עומד ויקטור זובקוב, סגן ראש ממשלת רוסיה, וסרגיי אולין, סגן נשיא אלרוסה, חברת היהלומים של ממשלת רוסיה ויו"ר הפורום העסקי רוסיה-ישראל. משרד התמ"ת, התאחדות התעשיינים ומכון היצוא מארחים את המשלחת.



נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, אמר כי הסחר ההדדי בין המדינות עומד על כ-700 מיליון דולר בשנה, ובכוונת הצדדים להגדיל אותו ל-2 מיליארד דולר תוך שלוש שנים. "מועצת העסקים ישראל-רוסיה מהווה פלטפורמה ייחודית ליצירת קשרים עסקיים וחיזוק הקשרים הקיימים".



הבוקר פורסם כי רוסיה תעניק ללבנון ללא תמורה כספית טנקים ומטוסים ותדריך את צבאה בשימוש בהם. בתשובה לשאלה, אם לא מסוכן לעודד עסקים כשרוסיה עלולה לעמוד לצד סוריה, חיזבאללה ולבנון השיב ברוש: "העובדה שסגן ראש ממשלת רוסיה הגיע לישראל אומרת משהו. אני לא יודע להגיד איך זה עובד בפוליטיקה אבל במסחר נפתח חלון ואנחנו רוצים להגדיל אותו. לא נראה לי הגיוני לא לעשות כלום עכשיו, בגלל משהו שאולי יקרה בעתיד".



מהתאחדות התעשיינים נמסר כי יצוא והשקעות מישראל יתרמו למודרניזציה וליצירת מגוון בכלכלה הרוסית. חברות ישראליות ישמחו להשקיע ברוסיה בתנאים מתאימים. "כלכלת ישראל וכלכלת רוסיה הן כלכלות משלימות והן מהוות שותפות טבעיות לשת"פ ביניהן. לחברות ישראליות יש הרבה מה להציע לשוק הרוסי, הן בבחינת מוצרים והן בתחום הידע".



"אנו יכולים לספק מוצרים ופתרונות טכניים שיכולים לתרום לשיפור יעילות התעשייה וענף האנרגיה הרוסי; הפוטנציאל הקיים ליצוא הישראלי לרוסיה הוא בעיקר בסקטורים: הטלקומוניקציה וטכנולוגית המידע, תרופות וציוד רפואי, ציוד ושירותים לתעשיית האגרו-טכנולוגיה, כימיקלים עיבוד מזון, אבטחה וביטחון, פרויקטים בתחומי הנדסה לחברות אנרגיה, בנייה ומתכות", אמרו בהתאחדות.



היקף הסחר (ללא יהלומים) עם רוסיה בתשעת החודשים הראשונים של 2010 הסתכם ב-711 מיליון דולר, עלייה של 30.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully