וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר לשעבר של ארה"ב: "שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות עלול לקרוס"

סוכנויות הידיעות

17.11.2010 / 20:24

רוברט רובין מזהיר: ארה"ב נכנסה לתחום מסוכן ביותר עקב השילוב של גירעון בתקציב והרחבה מוניטרית



שר האוצר לשעבר של ארה"ב, רוברט רובין, הזהיר מפני קריסה בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב, ואמר כי התרחבות הגירעון בתקציב הממשל האמריקאי לצד תוכנית ההרחבה המוניטרית של הבנק הפדרלי הכניסו את ארה"ב ל"תחום מסוכן ביותר".



תוכנית הבנק הפדרלי לרכוש אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 600 מיליארד דולר "טומנת בחובה סיכונים רבים", והתגובה הבינלאומית לתוכנית היא "איומה ונוראית", אמר רובין אתמול במסגרת פאנל שנערך בניו יורק.



רובין, אשר שימש כשר האוצר של ארה"ב בשנים 1999-1995, אמר עוד כי במקרה שהמגעים בקונגרס על העלאת תקרת החוב הלאומי של ארה"ב ייקלעו למבוי סתום, עלול הדבר לגרום לבהלה בקרב משקיעים זרים באג"ח ממשלתיות, ולגרור מפולת בשוק האג"ח הממשלתיות אשר תזכיר בהיקפה את הנפילה בת 778 הנקודות שרשם מדד המניות דאו ג'ונס ב-29 בספטמבר 2008, לאחר שבית הנבחרים בארה"ב הצביעה נגד אישור תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בארה"ב (tarp). בהמשך, בהצבעה חוזרת, אישר בית הנבחרים את התוכנית.



רובין, אשר שימש בעבר גם כחבר דירקטוריון סיטי ויועץ בכיר לבנק, ציין כי מרבית המומחים מודאגים מאפשרות שממשלת סין תמכור את החזקותיה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות, אולם לדבריו תסריט זה אינו סביר, מכיוון שגירסה פיננסית של עיקרון ההשמדה ההדדית שמנע עימות גרעיני בתקופת המלחמה הקרה, עתיד למנוע מסין לעשות זאת.



עם זאת, רובין הוסיף כי הוא מודאג מאפשרות כי ממשלות אחרות, דוגמת סינגפור, הונג קונג ומלזיה, ימכרו את החזקותיהם באג"ח ממשלתיות אמריקאיות. "הם נוהגים לומר 'הסינים כבולים, אבל אנחנו לא'", אמר רובין בהתייחסו לממשלות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully