וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הסחורות גלנקור שוקלת לגייס 10 מיליארד דולר בהנפקה ראשונה לציבור

סוכנויות הידיעות

17.11.2010 / 22:33

ההנפקה צפויה להתבצע בלונדון ובהונג קונג ברבעון השני של 2011, לדברי מקורות המקורבים לחברה



גלנקור, חברת המסחר הגדולה בעולם בתחום הסחורות, שוקלת לגייס 10 מיליארד דולר בהנפקה ראשונה לציבור (ipo) ברבעון השני של השנה, לדברי שלושה אנשים המקורבים למצב, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



ההנפקה של גלנקור, אחת מחברות המסחר הגדולות והחשאיות בעולם בתחום חומרי הגלם, תתבצע בבורסת לונדון ואולי גם בבורסת הונג קונג, בחודשים אפריל או מאי, אמרו המקורות אשר ביקשו לשמור על עילום שם.



גלנקור, אשר המטה שלה ממוקם בשווייץ, מתכוונת לנצל את הכספים שתגייס כדי לשלם למשקיעים הקיימים, לשדרג מפעלים ולרכוש נכסים חדשים. גודלה הסופי של ההנפקה ייקבע רק מספר שבועות לפני ביצועה בכפוף לתנאי השוק, אמרו המקורות.



גלנקור, שבבעלותה נתח של 34% ממניות חברת הכרייה אקסטרטה, נעזרת בבנקים סיטי, מורגן סטנלי וקרדיט סוויס לקראת ההנפקה.



החברה, שבבעלותה מכרות ומפעלי מתכות בחמש יבשות, גייסה לפני כשנה 2.2 מיליארד דולר ממכירת אג"ח להמרה למשקיעים חיצוניים, בהם קרן ההשקעה הפרטית פירסט ריזרב, קרן ההשקעות של ממשלת סינגפור (gic), ענקית הקרנות בלאקרוק וקבוצת הכרייה הסינית זיג'ין מיינינג. מכירת האג"ח להמרה בדצמבר 2009 שיקפה לחברה שווי שוק של 35 מיליארד דולר.



גלנקור נקראה בעבר מארק ריץ' אנד קו, אך שנת 1994 שינתה את שמה לאחר שהפיננסייר האמריקאי מארק ריץ' מכר אותה להנהלה. ריץ' הקים את החברה ב-1974, אולם הורשע בהפרת האמברגו על איראן לאחר שקנה ממנה נפט, וניחון על ידי הנשיא קלינטון.



כיום מנהל את גלנקור אייוון גלזנברג, אשר הגביר את השקיפות של החברה על ידי פרסום דו"חות פיננסיים מפורטים, ובשנה שעברה פירסמה החברה דו"חות כספיים בראשונה בתולדותיה, באתר האינטרנט שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully