וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט נפל ב-9% תוך פחות משבוע; נסגר במחיר של 80.44 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

17.11.2010 / 22:42

הנפט הגולמי בשפל של ארבעה שבועות בניו יורק; הזהב ירד לשפל של שלושה שבועות



מחיר הנפט נסגר ברמתו הנמוכה ביותר זה ארבעה שבועות על רקע הערכות כי צפויה העלאת ריבית בסין - צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם. מחיר הזהב ירד לשפל של שלושה שבועות.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 80.44 דולר לחבית - מחיר הסגירה הנמוך ביותר מאז ה-19 באוקטובר - לאחר ירידה של 2.3% בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט השלים בכך נפילה של 9.2% משיא תוך יומי של שנתיים - 88.63 דולר לחבית - שרשם ב-11 בנובמבר.



עוד בשוק הסחורות: החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 1,336.9 דולר לאונקייה, ירידה של 0.1%.



ראש ממשלת סין, ון ג'יאבאו, אמר אתמול כי ממשלתו מתכננת שורת אמצעים לריסון התייקרות המחירים במדינה. ראש הממשלה לא הרחיב מעבר לכך, אולם קרא לשלטונות המקומיים בסין להבטיח את ההיצע והסדר בשווקים. לחצים אינפלציוניים בסין עלולים לאלץ את הבנק המרכזי לשוב ולהעלות את הריבית במדינה, לאחר שכבר עשה זאת בחודש שעבר - כך העריך היום העיתון "צ'יינה סקיוריטיז ג'ורנל".



ירידת מחיר הנפט היום נרשמה גם על רקע חששות מהחרפה במשבר החוב באירופה עקב הצורך בחבילת חילוץ לאירלנד, ולמרות ירידה חדה מהצפוי של 7.3 מיליון חביות במלאי הנפט הגולמי בארה"ב, שעליה דיווח היום משרד האנרגיה האמריקאי.



"חששות לגבי אירלנד וסין מעפילים כעת בהשפעתם על נתוני המלאי בארה"ב", אמר אסטרטג השווקים הבכיר אנדרה ג'וליאן מחברת ההשקעות opvest, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "בנסיבות רגילות, מחיר הנפט היה מזנק בעקבות נפילה של שבע מיליון חביות במלאי הגולמי בארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully