וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלסטום תקים עבור דליה את תחנת הכוח בצפית תמורת כ-800 מיליון דולר

מאת אבי בר-אלי

18.11.2010 / 7:03

בלעדי ענקית האנרגיה הצרפתית גברה במכרז ממושך על סימנס וקבוצה משותפת לוודגרופ ו-GE. החברה תספק שירותי קבלנות משנה ל-20 שנה



>> ענקית האנרגיה הצרפתית אלסטום זכתה אתמול במכרז להקמת תחנת הכוח הפרטית של דליה אנרגיות באזור צפית. זאת, בתום הליך ממושך במהלכו גברה על חברת סימנס הגרמנית ועל קבוצת וודגרופ וג'נרל אלקטריק (ge) האמריקאיות.

מדובר בפרויקט בהיקף כולל של כ-800 מיליון דולר להקמת תחנת הכוח המתוכננת באתר, בהספק של 870 מגה-ואט. אלסטום תספק לדליה שירותי epc (קבלנות תכנון והקמה) מלאים, וכן שירותי תפעול ותחזוקה (o&m), שבמסגרתם תתכנן את הפרויקט, תספק את טורבינת הגז, תקים את הפרויקט ותתפעל אותו למשך 20 שנה.



אלסטום ניגשה למכרז ביחד עם חברת מנרב הנדסה, שתשמש קבלן משנה בפרויקט. לדברי גורמים במשק האנרגיה, שלוש הקבוצות הגישו הצעות אטרקטיביות וניהלו תחרות עזה על המחיר.



דליה אנרגיות מתעתדת להקים את תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל בהספק 870 מגה-ואט באזור תל-צפית שבדרום השפלה. מדובר בפרויקט בעל שני שלבים להצבת שתי יחידות ייצור חשמל במחזור משולב (חשמל וקיטור) המוסקות בגז טבעי.



דליה אנרגיות, בראשות אריק רייכמן ובניהולו של איתן מאיר, מוחזקת בידי ארגון התשומות של משקי התק"מ (40%), חברת חירם-אפסילון (40%) וקרן תשתיות ישראל (20%). לפני כשנה חתמה הקבוצה על מסמך כוונות עם שותפות הגז תמר לרכישת גז טבעי למשך 17 שנה, החל במחצית השנייה של 2013. מדובר בחוזה בהיקף של כמיליארד דולר.



כפי שפורסם באחרונה ב-themarker, מתקרבות דליה וחברת נובל אנרג'י (מפעילת קידוח תמר) לחתימה על חוזה אספקת גז סופי לאחר כמה חודשי הקפאה במו"מ. במקביל, פורסם כי חברת החשמל השלימה את סקר הגז שערכה עבור דליה אנרגיות, שלפיו קיימת כדאיות כלכלית מובהקת בהפעלת תחנת הכוח המתוכננת, שתוכל למכור חשמל ביותר מ-4,500 שעות ביממה. דליה בחרה בתחילת השנה בהליך מכרז בבנק לאומי עבור ליוויו הפיננסי של הפרויקט. לאומי יוביל את קונסורציום המממנים, שצפוי לגייס כ-80% מעלות הפרויקטים, שהיקפם הכולל מוערך במיליארד דולר.



עבור אלסטום מדובר בזכייה אסטרטגית ראשונה במגזר החשמל הפרטי . במקביל, אלסטום מתכוונת לגשת למכרז תחנת הכוח הסולארית באתר אשלים שבנגב (plot b), ביחד עם ברייטסורס אנרג'י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully