וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה לירוקים: תוכנית תעש תקודם לפני טיהור הקרקע

מאת שלומית צור

18.11.2010 / 7:03

העליון קיבל את ערעור המדינה - והתוכנית תופקד להתנגדויות בוועדות התכנון מבלי שיבוצע סקר טיהור קרקע קודם לכן. הארגונים הירוקים: נמשיך במאבק



>> מכה לארגונים הירוקים: בית המשפט העליון הפך את החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ואישר לקדם את תוכנית תעש השרון במוסדות התכנון, מבלי לבצע סקר טיהור קרקע קודם לכן. המשמעות: התוכנית תופקד להתנגדויות בוועדות התכנון. השופטים דורית ביניש, עדנה ארבל ועוזי פוגלמן דחו את עתירות הארגונים הירוקים בנימוק כי מוסדות התכנון הם שצריכים להכריע בעניין ולא בית המשפט.

מדובר בתוכנית הכוללת 7,000 דונם המשמשים כיום את התעשייה הצבאית בשטח הרשויות רמת השרון, הרצליה, הוד השרון והמועצה האזורית דרום השרון, שנחשבת מזוהמת בשל פעילותם של מפעלים לייצור נשק. על פי התוכנית שיזמה המדינה, על הקרקע יוקמו 23 אלף יחידות דיור.



לפני כשלוש שנים הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירתם של עמותת אדם טבע ודין ועמותת אחל"ה - איכות חיים למען תושבי השרון, שטענו כי אין להפקיד את תוכנית המגורים ללא ביצוע סקר טיהור קרקע ומימוש ממצאיו של הסקר.



בפברואר 2009 קיבל בית המשפט המחוזי את העתירה וקבע כי על המדינה לבצע סקר שימפה את זיהום הקרקע באזור. עוד לפני שהספיקו הארגונים הירוקים לחגוג על פסק הדין, המדינה הגישה ערעור על ההחלטה לבית המשפט העליון, שקיבל אתמול את טענתה.



מבקר המדינה פירסם בעבר שני דו"חות חמורים, ב-2005 וב-2009, שלפיהם משרדי האוצר, הביטחון והגנת הסביבה, כמו גם רשות המים ומינהל מקרקעי ישראל, כשלו בטיפול בזיהום הקרקע ומי התהום בקרקעות תעש.



במינהל מקרקעי ישראל הסבירו כי בכוונת המדינה להעמיד מימון לטובת פינוי המפעלים המזהמים וטיהורם, כאשר המימון הציבורי יוחזר לקופה הציבורית על ידי שיווק עתידי של חלק מהמתחמים לבנייה.



הארגונים הירוקים הביעו אתמול אכזבה מפסק הדין והודיעו כי יחדשו את המאבק בתוכנית. עו"ד קרן הלפרין-מוסרי, ראש תחום קהילה וסביבה באדם טבע ודין מסרה בתגובה כי כעת יתחדש המאבק במוסדות התכנון על הצורך בעריכת סקר קרקע מלא כתנאי להמשך התכנון.



"לא יעלה על הדעת שמוסדות התכנון יקדמו את התכנון על קרקעות תעש לפני שיודעים מה מוקדי הזיהום ומה רמתו. במצב הדברים כיום, ייתכן מצב שבו יתכננו מבני מגורים בלב לבו של השטח המזוהם ויחשפו את הציבור לשורה של סכנות בריאותיות", נמסר מעמותת אדם טבע ודין.



מעמותת אחל"ה נמסר כי: "נמשיך במאבק ברשויות התכנון, שלא סופרות את התושבים אלא רק את הכסף הצפוי מהקרקעות. לפיכך לא נחדל עד שהרשויות יגלו אחריות ויממנו סקר סיכונים מלא שיביא לבחינה מחדש של הפרויקט כולו ולמסקנות באשר לטיהור הקרקע וכן תכנון חדש וירוק שיתייחס לסביבה ולאיכות חייהם של מי שחיים בסביבה כיום ושל אלה שיחיו שם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully