וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים מרחיב פעילותו בתחום הלוואות האשראי

מאת מיכאל רוכוורגר

18.11.2010 / 7:03

בשנה האחרונה אירגן הבנק הלוואות סינדיקציה בהיקף של 8 מיליארד שקל ומימן את ההלוואות לרכישת השליטה בדלק מערכות רכב ובבזק. לאחרונה חתמה פרטנר מול הבנק על הסכם הלוואה של 500 מיליון שקל



>> בנק הפועלים ממשיך להגדיל את היקף הפעילות שלו בתחום הסכמי הלוואה בסינדיקציה - עסקות שבהן בנק פונה לכמה בנקים וגופים מוסדיים ומארגן עמם הלוואות אשראי גדולות. תחום זה נהפך בשנה האחרונה לתחום אסטרטגי וחשוב בבנק הפועלים.



פעילות זו, הנחשבת כיום לגדולה במערכת הבנקאות, מרוכזת בבנק הפועלים בחטיבה העסקית בראשות שמעון גל. לאחרונה אף גברה החטיבה העסקית של הפועלים על זו של הלאומי, והעמידה אשראי של מיליארד שקל לגיל אגמון לרכישת השליטה בחברת דלק מערכות רכב מידי קבוצת דלק.

הפועלים אמנם לקח על עצמו את מלוא הסיכון באמצעות התחייבות חיתומית על ההלוואה, אך הבנק לא יעניק לבדו את מלוא האשראי לאגמון. לשם כך מתארגנת בימים אלה קבוצת הסינדיקציה שתכלול ככל הנראה את הבנקים דיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי, את קרן המנוף בראשית ואת קרן עמיתים, כך שבסיומו של התהליך הפועלים ייוותר עם אשראי של כחצי מיליארד שקל ויגבה עמלה על ארגון העסקה.



היתרון בעסקת סינדיקציה הוא ניהול יעיל של הון לסיכון, כלומר, האפשרות להחליט איזה נתח מההלוואה להשאיר לבנק ואיזה למכור לגופים אחרים. הוא גם מאפשר למארגן לגבות עמלות על ארגון ההלוואות הללו.



בשנה האחרונה הוביל פועלים שתי עסקות ענק נוספות של סינדיקציה - הסכם הלוואה של כ-4.3 מיליארד שקל לשאול אלוביץ' לצורך רכישת השליטה בבזק מידי איפקס-סבן-ארקין, והלוואה של 600 מיליון דולר (כ-2.3 מיליארד שקל) לבזן (בתי זיקוק חיפה) לצורך הקמת מתקן פצחן מימני. עבור ארגון הסינדיקציות הללו, גבה הפועלים במהלך הרבעון השני של השנה 81 מיליון שקל. בסך הכל הוביל הפועלים בשנה האחרונה עסקות סינדיקציה בהיקף של כ-8 מיליארד שקל.



אילן בן-דב, הבעלים של סקיילקס, פרטנר וטאו, עושה עסקות אשראי לא רק עם החטיבה העסקית של לאומי. בשבוע שעבר דיווחה פרטנר לבורסה כי חתמה על הסכם הלוואה של 500 מיליון שקל עם אחד משני הבנקים הגדולים בישראל, אך לא ציינה את זהותו.



ל-themarker נודע כי ההלוואה ניתנה על ידי הפועלים. ההלוואה תחליף את שתי מסגרות האשראי שיש לפרטנר עם הבנק, ותשמש ככל הנראה כתחליף לגיוס האג"ח שתיכננה פרטנר. בסוף ספטמבר 2010 היו לפרטנר התחייבויות לבנקים בסך 750 מיליון שקל, והעסקה עם הפועלים מגדילה את החוב הבנקאי של החברה בצורה מהותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully