וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלע קפיטל גייסה 120 מיליון שקל בהנפקת במניות במחיר נמוך מההצעה של אספן גרופ

מאת מיכאל רוכוורגר

18.11.2010 / 7:03

ניסיון ההשתלטות של אספן גרופ הגיע לבית המשפט - שם כינתה סלע את המחיר שהוצע לה "לא ראוי". ההנפקה כללה 41% ממניות החברה, ומשמעותה דילול בעלי המניות הקיימים באופן משמעותי



>> סלע קפיטל השלימה את השלב הציבורי של גיוס הון באמצעות הנפקת מניות בהיקף של כ-31 מיליון שקל ובכך השלימה גיוס כולל של כ-117 מיליון שקל. בשלב המוסדי של ההנפקה נטלו חלק בין השאר הפניקס, דש ואקסלנס. את ההנפקה הוביל קונסורציום החתמים, שכלל את פועלים אי.בי.אי, גיזה, מיטב ובנק אגוד.

סלע קפיטל היא קרן ריט, קרן השקעות בנדל"ן הנהנית מתנאי מיסוי מיוחדים, שרכשה עד כה שבעה נכסים מניבים ברעננה, בכפר סבא, בתל אביב, בראשון לציון, באזור, ביבנה ובנתניה. השטח הכולל שרכשה קפיטל נדל"ן נאמד ב-66 אלף מ"ר. לקרן גם 38 אלף מ"ר חניות. שיעור התפוסה בנכסים הוא כ-93%. בעלי המניות העיקריות בסלע קפיטל הם גופים מוסדיים בשוק ההון, בהם דש איפקס, מגדל, אקסלנס, אי.בי.אי ומיטב בית השקעות.



שמוליק סלבין, יו"ר סלע קפיטל, ציין בעקבות הגיוס כי "אנחנו שמחים על הצלחת הגיוס ומודים לשוק ההון על האמון וההערכה שלה זוכה החברה. ההיענות להצעת החברה במכרז הציבורי מאפשרת את המשך תנופת הצמיחה ותסייע לנו בהמשך קידום תוכניות הפיתוח והמסחור של סלע קפיטל נדל"ן".



לאחרונה סלע קפיטל עלתה לכותרות בעקבות ניסיון ההשתלטות של אספן גרופ, שבשליטת רוני צארום - ניסיון שלא יפה. אספן גרופ פנתה לבית המשפט בבקשה לרכוש את כל מניותיה של סלע קפיטל לפי מחיר של 5.91 שקלים למניה. מדובר במחיר שסלע קפיטל טענה לגביו בבית משפט כי אינו ראוי.



ואולם כעת ביצעה סלע את ההנפקה לפי 5.89 שקלים למניה בלבד - לפי שווי חברה הנמוך מזה שהציעה אספן. מאחר שהחברה הנפיקה כ-41% ממניותיה, המשמעות בפועל של המהלך היא שסלע קפיטל מדללת את בעלי מניותיה הקיימים באופן משמעותי.



בית המשפט, כאמור, דחה את בקשת אספן לבצע את תהליך ההשתלטות, ובתגובה מסרה אספן כי תשקול את החלופות המשפטיות העומדות בפניה, לרבות ערעור לבית משפט העליון. בעקבות ההנפקה, נשללה ממנה אפשרות זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully