וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל הרצפלד: הסכומים כוללים את שכר העובדים

שרון שפורר

18.11.2010 / 9:03



>> להלן תגובותיו של אריאל הרצפלד לשאלות themarker בנושא עבודתו עם קופת חולים מאוחדת.

במקביל לתפקידך כרואה חשבון מבקר של קופת חולים מאוחדת, קיבלה ב-2004-2008 חברה בשם י.מ.ה (הנהלה ונאמנויות) שאמך יפה הרצפלד מחזיקה ב-100% ממניותיה תשלומים של כ-14 מיליון שקל מהקופה.



"משרד מ. הרצפלד משמש משרד רו"ח חיצוני מבקר של קופת חולים מאוחדת. השותף המטפל בקופה, גם בשנים הנדונות, הוא רו"ח משה פרנקל. שאלת ניגוד העניינים ואי תלות אפשרית נבחנה לעומק בליווי חוות דעת משפטיות. למיטב ידיעתנו נושא זה נבדק גם על ידי משרד מבקר המדינה. נמצא שהשירותים שניתנו היו בהתאם להנחיות רשות ניירות ערך, לשכת רואי החשבון ותקנות רואי חשבון (ניגוד עניינים ופגיעה באי תלות כתוצאה מעיסוק אחר), ולא היה בכך כדי ליצור תלות או ניגוד עניינים. הסכומים הנקובים כתשלומים לי.מ.ה מטעים ומציגים באופן מוטעה את ההתקשרות בין י.מ.ה לקופה. י.מ.ה סיפקה שירותי כוח אדם לקופה. התשלומים כללו את עלות שכרם של העובדים וכן עמלה של כ-8% שהסתכמה בכ-180 אלף שקל לשנה, סכומים ראויים ואף נמוכים מן המקובל בשוק".



על פי רשם החברות החברה עדיין פעילה. על פי אמך שענתה לטלפון שרשום ברשם החברות, החברה אינה פעילה.



"החברה עדיין פעילה. יש לה פעילות נמוכה ביותר עקב מצבה הבריאותי של מנהלת החברה, יפה הרצפלד, שאינה בקו הבריאות מזה כשנתיים ובאחרונה עברה תאונת דרכים קשה ומצבה הורע. בשבועיים האחרונים היא נוטלת תרופות בעלות השפעה מטשטשת ועל כן יש להתייחס לדבריה, ככל שנאמרו בימים האחרונים, בהקשר מתאים".



האם י.מ.ה עדיין מספקת שירותים לקופת חולים מאוחדת? האם היא קיבלה תשלום מקופת חולים מאוחדת ב-2009-2010?



"י.מ.ה פעילה באופן מינורי. מאז סוף 2008 החברה לא סיפקה שירותים לקופת חולים מאוחדת וממילא לא קיבלה כל תשלום למעט בתחילת 2009 בגין התחשבנות הנוגעת לפעילות ב-2008".



על פי רשם החברות, במשרד מ.הרצפלד שבעה עובדים. האם הנתון הזה מדויק? כמה לקוחות גדולים יש במשרד? ומהו שיעור ההכנסות מקופת חולים מאוחדת מהמחזור?



"איני רואה מקום למסור פרטים אודות נתונים עסקיים".



האם יש לך שותפים?



"במשרד יש שותפים".



האם התרעת בשנים האחרונות על הכשלים שהתגלו בבדיקת מבקר המדינה במאוחדת?



"אני מנוע מלמסור פרטים אודות לקוחות המטופלים במשרדי. כל מידע שהתבקש על ידי משרד מבקר המדינה נמסר במלואו והמשרד זכה לשיתוף פעולה מלא מצד משרדנו".



במשך שנים רבות עבד משרדך עם מאוחדת ללא מכרז, ובמקביל התגלו בקופה כשלים מהותיים ובהם עבודות של גופים אחרים ללא מכרז בהיקף עשרות מיליוני שקלים.



"מסגרת עבודתו של רואה חשבון חיצוני מוגדרת היטב בגילויי הדעת של לשכת רואי החשבון כמו גם בהוראות חוק שונות. לפי הוראה מתוך תקן של הפדרציה הבינלאומית של רואי החשבון, ifac, 'מטרת הביקורת היא לאפשר למבקר לחוות דעתו אם הדו"חות הכספיים משקפים באופן נאות בהתאם לכללים חשבונאיים מקובלים, מכל הבחינות המהותיות, את מצבו הכספי של המבוקר, תוצאות פעולותיו, השינויים בהונו העצמי ותזרימי המזומנים שלו'. לפי לשכת רואי החשבון, 'הביקורת מתוכננת להשיג מידה סבירה של ביטחון, שאין בדו"חות הכספיים הצגה מוטעית מהותית'.



"כך פעל רואה החשבון השותף המטפל בנוגע לדו"חות הכספיים של הקופה. ראוי לציין כי רואה החשבון המבקר אינו מהווה תחליף למבקר הפנימי. בהתאם לכללים החשבונאיים, עבודתו של רו"ח מבקר מסתמכת במידה רבה על ממצאי הביקורת הפנימית ואינה מחליפה אותה. דומה כי דו"ח מבקר המדינה פירט בהרחבה לגבי עבודת הביקורת הפנימית ואיננו מוצאים לנכון להוסיף על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully