וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזון החדש של שלמה קרמר, מייסד צ'ק פוינט: אבטחת מידע להמונים

גיא גרימלנד

18.11.2010 / 9:38

קרמר משקיע באינקפסולה, מיזם שנולד מאימפרבה, המאפשר לכל אתר להתגונן מפני האקרים ע"י מודל ענן מיחשוב



בעוד אימפרבה, חברת אבטחת המידע בראשותו של שלמה קרמר, בוחנת הנפקה בנאסד"ק, היום נודע כי מתוך החברה נולד מיזם חדש שאימפרבה, בראשות שלמה קרמר, עומדת מאחוריו בשם אינקפסולה (incapsula). אינקפסולה פועלת כבר שנה מתחת לרדאר (stealth mode). אמש היא השיקה את השירות החדש שלה - שירות מבוסס ענן המקנה לכל אתר אינטרנט יכולות אבטחה, ניטור ושיפור ביצועים ברמה שלטענת מייסדי אינקפסולה היו עד היום נחלתם של אתרי האינטרנט והפורטלים הגדולים בלבד. השירות מכוון בעיקר לאתרים בינוניים וקטנים ומתומחר כמנוי חודשי על פי נפח התעבורה של האתר בעלות של 50 דולר לחודש.







במה עם כן שונה אינקפסולה מאימפרבה? בעיקר בכך שבעוד שאימפרבה פונה לארגונים גדולים, אינקפסולה מציעה פתרון אבטחת מידע ברמה האפלקטיבית על מנת לתקוף שוק חדש (web application security for the masses).



מרק גפן, אחד ממייסדי אינקפסולה (המייסד השני הוא גור שץ), אמר ל-themarker כי אימפרבה השקיעה באינקפסולה ומעורבותו של שלמה קרמר הוא בגדר היותו מנכ"ל אימפרבה ושותף לרעיון, אך הוא אינו עוזב את אימפרבה.



שץ שימש כסגן נשיא למוצרים באימפרבה וכיום ממלא את תפקיד המנכ"ל באינקפסולה. גפן שנטל את תפקיד סגן נשיא לשיווק ופיתוח עסקי היה בעבר דירקטור לשיווק מוצר בחברת rsa.



"אתרים קטנים לא יכלו עד היום לצרוך וליישם אבטחה אפליקטיבית ברמה גבוהה בשל המורכבות הטכנית הגדולה והידע הנדרש, ולכן רק האתרים הגדולים, פורטלים, בנקים ואתרי מסחר מקוון גדולים, יישמו אבטחה ברמה גבוהה. אינקפסולה משנה את הפרדיגמה הזאת על ידי מודל חדש המבוסס ענן שאינו מצריך התקנה של חומרה או תוכנה ועל ידי כך הופך לישים עבור אתרים קטנים יותר.



"יתרה מכך, גם מודל האבטחה של אינקפסולה הוא חדשני בכך שהוא מנצל את העובדה ששירות אחד מרכזי רואה איומים רבים על אתרים רבים בצורה סימולטנית ובכך מנצל עקומת לימוד משוטפת של כל האתרים שמשתמשים בשירות. בשל כך, יכולות זיהוי ההתקפות של השירות הן טובות וכמות אזעקות השווא הוא מזערי. הוא מתאים מאוד לבעלי אתרים קטנים ובינוניים שצריכים 'שמישהו ינהל בשבילם את האבטחה באתר' במעט מאוד התעסקות ובמחיר מתאים. השרות מיועד לאבטח עשרות ומאות אלפי אתרים ומכך יאפשר להם לעמוד שווא בשווא מול האתרים הגדולים", אמר גפן.



קרמר אומר כי אינקפסולה מנסה לפתור צורך אמיתי בשוק על ידי מתן שירות אפלקטיבי, מלא, מבוסס ענן מיחשוב עבור חברות קטנות ובינוניות. שץ מוסיף כי החברה ניסתה להקל מאוד על רישום לאתר. "הוספת אתר לאינקפסולה הוא עניין של חמש דקות שלא מצריך התקנה תוכנה או חומרה אלא שינוי dns. אינקפסולה בוחנת את כל התנועה שמגיעה לאתר המנוי ומונעת מהאקרים לחדור.



קרמר, בן 43, הוא אחד מילדי הפלא של עולם ההיי-טק הישראלי. עם גיל שוויד ומריוס נכט הוא עשה היסטוריה כאשר השלושה הקימו ב-93' סטארט אפ בשם צ'ק פוינט, שהפך להיות חברת אבטחת מידע מהגדולות בעולם. מלבד צ'ק פוינט, הוא הקים את חברת טראסטיר המפתח פתרון אבטחת מידע בשם rapport המגן על אתרי אינטרנט מפני גניבת זהות הלקוחות. חברה נוספת שקרמר הקים היא קונפידלה. הטכנולוגיה שמפתחת קונפידלה מכוונת לאפשר לעובדי הארגון לשתף מסמכים ולעבוד עליהם יחדיו, תוך מניעת שימוש לא הולם, אובדן או גניבה של נתונים חשובים לארגון.



מלבד החברות שהקים, נחשב קרמר גם לאנג'ל דומיננטי. לפי חברת המחקר ivc-online, השקיע קרמר עד כה בשמונה חברות סטארט אפ, בהן וורקלייט של שחר קמיניץ ופאלו אלטו נטוורקס של ניר צוק. ארבע חברות שהשקיע בהן רשמו אקזיט: אלגוטק, ביזנס ליירס (של יזהר שי שכיום נמצא בקיינן פרטנרס), מקסימל אינובטיב אינטלג'נס וסופלי סיינס. ארבע חברות נוספות של קרמר נסגרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully