וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד חברות ההיי-טק: לאשר בהקדם הרפורמה בחוק עידוד השקעות הון

אורה קורן

18.11.2010 / 9:54

עפ"י השינויים, יירד מס החברות ב-2011 ל-15% במרכז ו-10% בפריפריה, וב-2013 ל-12% במרכז ו-8% בפריפריה



לקראת ההצבעה הצפויה על הרפורמה בחוק עידוד השקעות הון בוועדת הכספים, פנה השבוע יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, יהודה זיסאפל, במכתב ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, וביקש ממנו לאשר בהקדם את התיקונים המוצעים בחוק עידוד השקעות הון.



זיסאפל בירך על התיקונים בחוק, שהוצעו על ידי משרד האוצר ומשרד התמ"ת. לדבריו, תיקונים אלו יסייעו לתעשיית ההייטק להתמודד עם המשברים הנוכחיים.



"תעשיות ההיי-טק מהוות כ-50% מהיצוא התעשייתי של ישראל, כאשר 90% מתוצרת התעשייה מיועדת לשווקי חו"ל", ציין זיסאפל. "התעשייה הביאה לצמיחה אדירה בישראל ומאדירה את שמה גם בשווקים העולמיים ואולם, בתקופה האחרונה מתמודדת התעשייה עם משברים רצופים וביניהם ייסוף בשער השקל והמשבר העולמי הכלכלי. משברים אלו השפיעו באופן חריף על נתוני היצוא של תעשיית ההיי-טק בישראל ולכן רבה השפעתם על נתוני היצוא הכלליים של ישראל לשנת 2010".



לדבריו, התיקונים המוצעים בחוק עידוד השקעות הון נועדו, בין היתר, לסייע לתעשיית ההיי-טק לשקם את הנזקים שגרמו המשברים האחרונים, לחזק את מעמדה של התעשייה בישראל ובעולם, ובאופן כזה, להשפיע השפעה מכרעת על הבראת המשק הכלכלי גם בתקופה שהמשבר העולמי עדיין גובה קורבנות רבים.



"לראשונה, תעשיית ההיי-טק חשה שיש מי ששומע ואף פועל, מתוך מטרה לסייע להמשך צמיחתה. מתן העדיפות במס למי שהתוצרת שלו מיועדת ליצוא, מסייעת לתעשיית ההיי-טק לצלוח את המשברים העוברים עליה עם התחזקות השקל, והגברת התחרות מהמזרח הרחוק והמדינות המפותחות", כתב זיסאפל.



"אנו קוראים לך ולחברי ועדת הכספים של הכנסת לאשר את התיקונים המוצעים על ידי הממשלה בחוק, ולאפשר לתעשיית ההיי-טק להמשיך להיות קטר הצמיחה של המשק ולהאדיר את שם מדינת ישראל בעולם", הוסיף זיסאפל.



על פי השינויים בחוק לעידוד השקעות הון, יירד מס החברות ב-2011 ל-15% במרכז ו-10% בפריפריה, וב-2013 יירד ל-12% במרכז ו-8% בפריפריה. על פי ההערכות, תעשיית ההיי-טק משלמות כיום בממוצע 11% מס חברות. לדברי שלמה וקס, מנכ"ל איגוד תעשיות ההיי-טק, הרפורמה במס תשפר את השורה התחתונה של חברות ההיי-טק ובכך את התחרותיות שלהן בעולם.



בנוסף קובע החוק, כי חברות יוכלו למשוך דיבידנד ולשלם בגינו 15% מס. נכון להיום, חברות שמקבלות הטבות מס אינן יכולות למשוך דיבידנד. אם ימשכו, ישלמו את מלוא המס עליו קיבלו פטור ובנוסף מס דיבידנד. זו ככל הנראה אחת הסיבות המרכזיו בגינה תומכת תעשיית ההיי-טק בחוק.



זיסאפל אמר בתגובה, כי חברות היי-טק בדרך כלל לא מושכות דיבידנדים, ואת יתרות המזומנים שלהן הן משקיעות במחקר ופיתוח ובהרחבת העסקים. צעדים אלה משביחים את החברה ומעלים את ערך המניה שלה.



הרפורמה בחוק עידוד השקעות הון נועדה לחזק את היצוא בתעשיות ישראליות שאינן מייצאות, ובכך להפוך אותן יעילות ותחרותיות יותר. היא כוללת ביטול הטבות מס שקיבלה כיל במשך שנים, שמסתכמות בכ-500 מיליון שקל בשנה. על פי הרפורמה, כ-400 מיליון שקל יועברו כהטבות מס נוספות לפריפריה. על פי ההצעה, יוצאו ממסגרת ההטבות גם חברות ממשלתיות.



כיל הביעה התנגדות עזה לחוק וכך גם התעשייה האווירית, שיו"ר ועד העובדים שלה, חיים כץ הוא חבר ליכוד. מדיוני הוועדה עולה, כי היא צפויה לאשר את החוק תוך החרגת כיל והחזרת התעשיות הבטחוניות למסגרת הטבות. בנוסף, תפעל לצמצום שיעור המס בפריפריה לכ-5%-6%. במשרד האוצר מתנגדים בשלב זה לשינוי שיעור המס ומעדיפים להציע לפריפריה מסלולי הטבות אחרים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully