וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב נפתח בעליות שערים

18.11.2010 / 10:27

רוח חיובית מוול סטריט: ג'נרל מוטורס השלימה את ההנפקה הגדולה בהיסטוריה וגייסה יותר מ-23 מיליארד דולרים. המדדים המובילים מוסיפים 0.9%

יום המסחר האחרון השבוע בבורסה בתל אביב נפתח על רקע יציבות בוול סטריט והשלמת הנפקת הענק של ג'נרל מוטורס. מדד ת"א 25 עולה 0.9% ומדד ת"א 100 עולה אף הוא 0.9%. מדד מניות הבנקים עולה 0.8% ומדד הנדל"ן קופץ 1.5%.

בשוק הסחורות נרשמו ירידות חדות כאשר מחיר הנפט נופל 9% תוך פחות משבוע למחיר של 80 דולר לחבית, והזהב רושם שפל של שלושה שבועות כאשר החוזים על זהב למסירה בדצמבר נסגרו על 1337 דולר לאונקיה.

בזירת המקרו, נמשכת הציפייה לתוכנית סיוע של גוש היורו לאירלנד. אמש פורסם כי האירופים מנסים כעת לאלץ את אירלנד לוותר על שיעור מס החברות הנמוך שלה ולהעלות אותו לרמות המקובלות בשאר אירופה, בתמורה לחילוץ. מס החברות באירלנד הוא ברמה של 12.5%, לעומת שיעור מס החברות ממוצע של 29.8% בגרמניה ו-33.3% בצרפת. שיעור מס החברות הנמוך אחד היתרונות התחרותיים המרכזיים של אירלנד על פני שאר אירופה וחברות גדולות כמו אינטל, דל וגלקסו-סמיתקליין מחזיקות משרדים גדולים באירלנד בשל כך.

מדד המחירים לצרכן שפורסם אמש בארה"ב עלה ב-0.2% כשהאנליסטים חזו עלייה של 0.4% באוקטובר ביחס לחודש הקודם. נתוני התחלות הבנייה היו גרועים מהצפוי, והקצב המתואם שנתית עמד על 519 אלף לעומת ציפיות האנליסטים שעמדו על 590 אלף התחלות בנייה באוקטובר.

ההנפקה הגדולה בהיסטוריה

ענקית הרכב ג’נרל מוטורס (GM) השלימה את ההנפקה הגדולה בהיסטוריה. מניית החברה חוזרת להיסחר בוול סטריט לאחר ש-GM פשטה רגל בשנה שעברה וקטעה כמעט מאה שנות וול סטריט. אתמול הצליחה החברה לגייס בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) יותר מ-23 מיליארד דולר במחיר של 33 דולר למניה רגילה.בכך עוקפת הנפקת GM את ההנפקה הראשונה של אגריקילצ'רל בנק אוף צ'יינה, שבה גויסו 22.1 מיליארד דולר, כהנפקה הגדולה בהיסטוריה.

ענקית האינטרנט גוגל הודיעה אתמול כי יריבתה אפל אישרה את אפליקציית Google Voice לאייפון, "לאחר כמעט שנתיים של המתנה", לדברי גוגל, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל. אפל דחתה בתחילה את האפליקציה, המאפשרת לבצע שיחות טלפון באמצעות שירות האינטרנט של גוגל, בטענה כי היא אינה מוסיפה יכולות חדשות למכשיר הסלולרי, אך מאוחר יותר אישרה יישומים דומים של חברות אחרות, מה שהוביל לפתיחת חקירה בנציבות התקשורת הפדרלית (FCC).

כנס בעלי המניות של מיקרוסופט שנערך אתמול נהפך למתקפה של המשקיעים על המנכ"ל סטיב באלמר והמייסד ביל גייטס, בשל מחירה הנמוך של המניה. כמה מהמשקיעים טענו כי יש לפרק את החברה למספר חברות קטנות. העיתון "סיאטל טיימס" דיווח כי בעלי המניות של מיקרוסופט כועסים על כך שמחיר המניה של מיקרוסופט נותר נמוך, למרות מכירות השיא של החברה, ורווחיה אשר עלו ברבעונים האחרונים על התחזיות.

בגזרה המקומית, צפויה לרכז עניין מניית מכתשים אגן אשר ממשיכה להרחיב את מערך השיווק ואת פרישתה הגיאוגרפית. החברה, שהיא היצרנית הגדולה בעולם של חומרי הדברה גנריים, דיווחה אמש על רכישת בעלות מלאה בחברת בראבו ממקסיקו ו-51% מהבעלות של חברת JK מדרום קוריאה. שתי הרכישות יגדילו את מכירותיה של מכתשים אגן ב-40 מיליון דולר בשנה. מכתשים לא ציינה בהודעתה את התמורה הכספית שתשולם עבור שתי החברות.

עוד בשוק בתל אביב, המגזר החם של חיפושי הגז והנפט ממשיך לספק כותרות. ארבעה חודשים לאחר חשיפת TheMarker, הודיעו אמש שותפויות החיפושים דלק קידוחים ואבנר מקבוצת דלק, כי הגיעו לפשרה עם משרד התשתיות במסגרתה ישיבו למדינה חלק מרישיונות החיפוש שקיבלו. זאת, בעקבות מכיוון שמספר הרישיונות שברשות החברות, ושל השותפה האמריקאית נובל אנרג'י, חרג מהמותר בחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully