וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאג'יק: הושלם השלב הראשון בסקר הסייסמי של שטחי הרישיונות; עיבוד הנתונים - בתוך חודשיים

ואדים סבידרסקי

18.11.2010 / 10:46

עיבוד נתונים סופי יסתיים במהלך מארס 2011; פלאג'יק: "אנו כאן לטווח ארוך"



שותפות לחיפושי נפט, הזדמנות ישראלית, של רוני הלמן ואורי אלדובי הודיעה הבוקר לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי חברת pgs גיאופיזיקל סיימה את ביצוע השלב הראשון של הסקר הסייסמי התלת ממדי (3d) בשטח הרישיונות הימים של חברת פלאג'יק בהן חלקה של השותפות מסתכמת בכ-10%. על פי הודעה שקיבלה החברה מפלאג'יק, היא צפויה לקבל בתוך 8 שבועות עיבוד מהיר (fast track) של הסקר הסייסמי, ועיבוד סופי במהלך חודש מארס 2011.



הסקר התלת-מממדי נערך בחלקם המזרחי של 6 רשיונות הקידוח הימיים, במים עמוקים - "ישי", "עדיתיה", "ללה", "יהב", "יועד" ו"אילה" של פלאג'יק. הרשיונות משתרעים על שטח כולל של כ-2 מליון דונם כ-170 ק"מ מערבית לחיפה וגובלים ברשיונות "גל", "רציו-ים " (בהם נמצא מבנה "לוויתן") ובבלוק 12 של נובל בקפריסין.



הסקר התבצע בשטח של 1,039 קמ"ר באמצעות כלי השייט mv ramform vanguard. מי שהיתה אחראית על בקרת האיכות במהלך איסוף הנתונים והמחקר הסיסמי היא חברת atlas services group international. עבודת העיבוד תתבצע על ידי חברת pgs' data processing group בוויברד, אנגליה.



בנוסף, פלג'יק התקשרה חוזית עם חברת pgs לביצוע השלב השני של הסקר התלת ממדי בשטח של 617 קמ"ר בתחום רישיונות הקידוח אשר יחל בדצמבר 2010. ברגע שיושלם השלב השני, חברת pgs תאחד את הנתונים של השלבים הראשון והשני ל-psdm של הסקר התלת ממדי. התוצאות המשולבות שיבוצעו בשטח כולל של כ-1,656 קמ"ר צפויות להתקבל במרוצת מאי 2011.



"אנו מרוצים מאד על כך שסיימנו כה מוקדם את השלב הראשון של הסקר הסייסמי התלת ממדי", אומר פרנטיס טומלינסון, מנכ"ל חברת פלג'יק. "הכוונה שלנו היא לפתח את רישיונות פלג'יק בדרך המקצועית ביותר על בסיס הניסיון של בתחום זה בארה"ב ובמדינות אחרות. אנו כאן לטווח הארוך".



לדברי אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית, פלאג'יק הודיעה לשותפות כי התקשרה עם החברה שביצעה את הסקר הסייסמי הנוכחי, על מנת שזו תבצע גם את השלב השני של הסקר. שלב זה ישתרע על שטח של כ-617 קמ"ר, ובסה"כ יתבצע הסקר על שטח כולל של כ-1,656 קמ"ר. על פי הודעת פלאגי'ק, השלב השני יחל כבר בחודש הבא ולאחר השלמתו יאוחדו התוצאות של שני השלבים. לדבריו, התוצאות ישמשו את פלאג'יק בבחירת האתר לביצוע הקידוח הראשון בשטח הרישיונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully