וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בבורסות אירופה על רקע ביקור נציגי קרן המטבע באירלנד; פרנקפורט עולה ב-0.9%

רונית דומקה

18.11.2010 / 11:09

מניית אייר-פראנס-KLM מזנקת ב-8% לאחר שדיווחה על רווח רבעוני שני ברציפות



המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות שערים, לקראת ביקורם של בכירי קרן המטבע הבינלאומית באירלנד, ולאחר שמתחילת השבוע שעבר נחמקו 2 טריליון דולר משוקי המניות בעולם. לונדון עולה ב-0.6%; פרנקפורט מוסיפה 0.9%; פאריס עולה ב-1%; מדד יורוסטוקס 600 עולה ב-0.7%.



משלחת מטעם האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל (imf) תגיע היום לדבלין כדי לבחון את המצב הפיננסי, ובפרט מצבם של הבנקים באירלנד, לקראת מתן סיוע למגזר. "מה שהסכמנו לעשות הוא לבדוק את הבעיות המבניות של הבנקים האיריים, לנוכח הלחצים בשווקים, ולהעריך מה צריך להיעשות, משום שהסוגיות הבנקאיות הן טכניות וקשות", אמר אתמול שר האוצר של אירלנד, בריאן לניהן לתחנת הרדיו rte.



מניות הרכב והתעופה מובילות את העליות באירופה. מניית פג'ו עולה ב-3.8%; מניית פולקסווגן מוסיפה 1.5%; מניית לופטהנזה מוסיפה 3.8%.



מניית אייר פראנס-klm ממריאה ב-7.8%, לאחר שחברת התעופה הגדולה באירופה דיווחה על רווח רבעוני והעלתה את התחזית השנתית. הרווח הנקי של אייר פראנס-klm הסתכם ב-290 מיליון יורו ברבעון שהסתיים בספטמבר. זהו רווח רבעוני שני ברציפות, לעומת הפסד של 147 מיליון יורו ברבעון השלישי של השנה שעברה. הכנסות החברה עלו ב-19% ל-6.65 מיליארד יורו. הרווח וההכנסות עלו על תחזיות אנליסטים.



מניות הבנקים הבריטיים ממשיכות לרדת, על רקע החששות מחשיפתם לאירלנד. היקף החשיפה של הבנקים הבריטיים לאירלנד, כולל אג"ח ממשלתיות והלוואות בין-בנקאיות, הסתכם ב-224 מיליארד דולר, נכון למארס 2010. מניית ברקליס יורדת ב-7.1%; מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד מאבדת 4%; מניית hsbc נחלשת ב-3.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully