וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים מוריד את מחיר היעד של אלביט מערכות בתגובה לרבעון השלישי: "תשואת שוק" במחיר 54 דולר

TheMarker Online

18.11.2010 / 11:19

אברהם: "אנחנו רואים אי בהירות בקרב חברות ביטחוניות נוספות במבט קדימה על רקע הלחץ על התקציבים במדינות המערב"



"רק לפני שבועיים הורדנו תחזיות לרבעון ולשנת 2011 והתוצאות הנוכחיות מאכזבות עוד יותר מהצפוי", אומר צחי אברהם, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז' לתוצאות אלביט מערכות. "בהמשך לשני הרבעונים הראשונים של השנה, 2010 מעוררת סימני שאלה ואל התוצאות הרבעוניות התווסף סעיף הצבר שמעלה חשש מהתוצאות בשנה הבאה."



בעולם שבו ההוצאות הביטחוניות נמצאות (אירופה) או יימצאו (ארה"ב) תחת חרב של קיצוצים, צמיחה הופכת ליעד לא טריוויאלי והלחץ על מחיר המניה צפוי להימשך, סבורים בכלל פיננסים, אשר מעדכנים את מחיר המניה (שוב) כלפי מטה: "תשואת שוק" במחיר יעד של 54 דולר למניה.



האנליסטים של כלל פיננסים מסבירים למה לא נוח להם עם הצבר של אלביט:



1. שערוך– אלביט דיווחה על "צבר שגדל" ועל "שיפור של שלושה רבעונים רצופים בצבר". לכאורה הצבר שעמד בסוף הרבעון השלישי עם 5,381 מיליון דולר מהווה תוספת של 23 מיליון מול 5,358 מיליון דולר ברבעון הקודם, אבל החברה שכחה לציין כי היא עדכנה את הצבר בהתאם לשער החליפין וירידת שער הדולר בסוף הרבעון השלישי דחפה אותה לשערך כלפי מעלה את התוצאה. "אנחנו מעריכים כי הצבר נשחק ב- 60-70 מיליון דולר בשערי מטבע קבועים מול הרבעון השני", אומר אברהם.



2. פיזור על תקופה ארוכה – רק 52% מצבר ההזמנות מיועד למימוש בתוך חמישה רבעונים. לשם השוואה, בשנים 2008 ו-2009 57% היו למימוש בתוך אותה תקופה.



3. הזמנות שהתקבלו – בתקופה של 6-18 חודשים אחורנית, אמורים לבטא את ההכנסות הנוכחיות, ולהניב הכנסות גבוהות יותר ב- 2010.



הרבעון השלישי – היעדר קצב ההזמנות הרצוי משפיע על השורה העליונה ומשם נותן את הטון כלפי מטה. זהו רבעון שלישי ברציפות של קיטון בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה. אלביט הציגה שחיקה של 11.3% בהכנסות ו-20.2% ברווח התפעולי. הרווח התפעולי בשלושת הרבעונים הראשונים ירד ב- 26% מול התקופה המקבילה.



מבט קדימה – רק לפני מספר חודשים החברה ציפתה למחצית שנייה חוזקה. אבל לנוכח תוצאות הרבעון השלישי ברור שגם בחברה מופתעים מהארכות משך הזמן והקושי לחתום על חוזים חדשים. "אנחנו רואים אי בהירות בקרב חברות ביטחוניות נוספות במבט קדימה על רקע הלחץ על התקציבים במדינות המערב", אומר אברהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully