וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחת הפנים שעברה מאזדה5 עשתה לה טוב: בידוד רעשים מוצלח, ליטוש וחן לא מבוטל

יואב קווה

18.11.2010 / 13:26

מיניוואנים שוקלים פחות משתי טונות, הם שפויים לסביבה יותר מרכבי שטח, וכל עוד אין יותר מדי ילדים במשפחה - הם מאפשרים פיזור והפרדת כוחות ■ לא כך עם מאזדה 5



מאזדה5 החדשה. במקרה נמצאים אתי שלושה ילדים. אני מפריד ביניהם - הגדול בשורה הראשונה, האמצעית בשורה האמצעית, הקטנה בשורה השלישית. אוף, איזה שקט משובח. זה מתעסק באייפוד, זו בסנדוויץ' וההיא עם אצבע בפה. אני בעד מיניוואנים. הם שוקלים פחות משתי טונות, הם שפויים לסביבה יותר מרכבי שטח, וכל עוד אין יותר מדי ילדים במשפחה - הם מאפשרים פיזור והפרדת כוחות. מצד שני, הם עלולים להיות משעממים לנהיגה וגם לצפייה, כלומר נראים מבחוץ כמו קופסה.



לא כך מאזדה5. המכונית הזאת - אני מדבר עכשיו על הדור הראשון של מאזדה5, שהוצג ב-2005 וכבש כל חלקת כביש בישראל - תמיד הציע חדוות נהיגה. גם העיצוב היה סביר פלוס.



ועכשיו מפציע הדור השני. שלטי חוצות ענקיים מכריזים "מאזדה5 החדשה", אבל הסלוגן שבו משתמש היבואן לא השתנה: "למשפחות שאוהבות מרחבים".



למעשה, לא מדובר במכונית חדשה לגמרי אלא במתיחת פנים. לקחו את מאזדה5 הקודמת והכניסו אותה לתנור. חיממו לטמפרטורה גבוהה ואז מעכו אותה קצת מלמעלה ומתחו לקצוות.



התוצאה - מאזדה5 החדשה מציגה פרופורציות משופרות. היא ארוכה מהדגם היוצא ב-8 ס"מ ונמוכה ממנו ב-5 ס"מ. בזכות הקיצוץ בגובה, ואף על פי שהרוחב לא גדל (וחבל), מאזדה5 החדשה קיבלה פוזה קצת יותר ספורטיבית וקצת פחות מיניוואנית. בזכות השינוי באורך, צמח נפח תא המטען וכעת, כשכל המושבים פתוחים - כלומר כל שלוש השורות במצב תפעולי - יכול תא המטען להכיל תיק רחצה שלם ולא רק מברשת שיניים, כמו שהיה בדור הקודם של מאזדה5.



אין זה מקרה שמשפחות רבות נעות בכבישי ישראל במאזדה5 חמושה בגגון.



אל תצפו לגיהוץ מושלם



"יש כאן מדפים לאוכל", בוקע קול ביקורתי בן 8 מהשורה האמצעית, "אבל האוכל מחליק ונופל לרצפה. המזגן, אני כמעט לא מרגישה אותו. ותראו כמה הדלתות בצדדים גדולות וכמה הרבה כפתורים יש מקדימה. ובפח מישהו זרק פחית". בשורה השלישית שורר שקט. רק עיניים בוהות בחלון ואצבע בפה. בשורה הראשונה התעסקות קדחתנית, מלאה בצפצופים, עם אייפוד או עם mp משהו.



מאזדה5 המחודשת עברה תהליך דומה לזה שעברה באחרונה מאזדה3 המחודשת. העיצוב החיצוני נעשה קצת יותר אקספרסיבי. משטחי הפח קיבלו יותר קימורים, גלים ותנועה. החרטום שלה בולט יותר. הקוקפיט זכה בשדרוג - חומרים טובים ואיכותיים יותר, עיצוב משופר.



כנ"ל בנסיעה. מאזדה5 המחודשת נעימה יותר לנסיעה. בידוד הרעשים קפץ כיתה. אבל זה לא רק בידוד הרעש, אלא גם כל נושא הטיפול ברעידות ובחספוס. מה שנקרא בז'רגון nvh.



מאזדה5 המחודשת נוחה יותר לנסיעה גם מבחינת הטיפול של המתלים במפגעי הכביש, אם כי אל תצפו לגיהוץ מושלם: פה ושם היא מתקשה לשכך את המכה ומגיבה בקפיצה. להערכתי, פז'ו 3008 ורנו סניק מציעות נוחות נסיעה טובה יותר.



לגבי אגף המנוע - אין טענות. זה אותו מנוע, עם שינויים קלים, שהניע את הדגם הקודם. המנוע הזה - 2.0 ליטרים, 144 כ"ס, 18 קג"מ - מציע ביצועים מספקים. הוא לא סילוני, אבל השילוב שלו עם התיבה האוטומטית יעיל.







תשכחו משבעה מושבים



גם חלוקת המושבים לא השתנתה משמעותית. השורה השנייה של המושבים מכילה תיאורטית שלושה מושבים, אלא שבפועל מדובר בשני מושבים וחצי. האמצעי מספיק בקושי לילד (אבל בלי הבוסטר), ואילו בשורה השלישית שני מושבים נוספים.



אצל רוב המתחרות השורה השנייה היא זו שמכילה שלושה מושבים נורמליים ואילו בשורה השלישית יש רק שני מושבים שמתאימים לכל היותר לילדים. במאזדה5 זה אחרת: שני המושבים בשורה השלישית מרווחים למדי ויכולים להתאים למבוגרים (בתנאי, כמובן, שמזיזים את השורה השנייה קדימה על גבי המסילות ויוצרים מרווח לרגליים).



השורה הראשונה עסוקה בצפצופים אלקטרוניים. השורה השלישית ישנה. השורה השנייה שואלת "מתי מגיעים כבר?". "עוד חצי שעה", בוקע קול ממושב הנהג, "הכל פקוק עכשיו".



מאזדה5 המחודשת משווקת בשתי רמות גימור: executive ו-luxury. הראשונה עולה 157,500 שקל. השנייה - 161,500. הראשונה מאובזרת בחישוקים קלים, בבקרת אקלים, במערכת שמע עם שליטה מההגה. השנייה מכילה בנוסף בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, מחשב דרך וצמיגים בחתך נמוך מעט יותר.



בשורה התחתונה מדובר במכונית מומלצת. היא לא מציעה שבעה מושבים של ממש, אבל יש לה חן ומי שינהג בה לא ימות משעמום.



בעד: חדוות נהיגה, נעימה ומלוטשת יותר מבעבר.



נגד: רק שישה מושבים וחצי.



סיכום: עוד להיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully