וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם הערעור יתקבל אשקם את מעמדי ואפרע החובות תוך 12 חודשים"

נורית רוט

18.11.2010 / 13:52

רייפמן לבימ"ש עליון: "זכיתי לשהות במעצר 3 פעמים; שמי הפך להיות שם של רמאי שקרן ונוכל"



אלי רייפמן, מייסד אמבלייז לשעבר, הגיע היום לבית המשפט העליון לצורך הדיון בערעורו על החלטתה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, להכניסו להליך כינוס נכסים.



בערעור טען רייפמן כי הוכנס להליך בהליך בזק תוך פחות מ-24 שעות, בניגוד לעמדת כונס הנכסים הרשמי ובניגוד לעמדת מרבית הנושים. לטענתו, אם יתקבל ערעורו, יוכל לשקם את מעמדו ולפרוע את מלוא חובותיו בתוך 12 חודשים.



בדיון שהתקיים בפני השופטים אשר גרוניס, סלים ג'ובראן ואסתר חיות, אמר רייפמן: "הערעור הזה הוגש לפני כשנה וחצי, זכיתי לשהות במעצר 3 פעמים. שמי הפך להיות שם של רמאי שקרן ונוכל. אני אדם שכף רגלו לא דרכה בבית המשפט לפני המאורעות הנ"ל".



ביחס לפסק דינה של אלשיך, טען רייפמן "החוב היה במחלוקת ומאיזה שהיא סיבה בית המשפט החליט שהמחלוקת היא לא באמת מחלוקת והחליט להכריז עלי הליך של כינוס. מחלוקת שנפרשה על חודשים רבים נבחנה בדיוק שעה אחת, בתוך 24 שעות נקבע שיש עילה שהמחלוקת לא אמיתית. לטעמי, לא היה בירור מספיק. רף ההוכחה היה נמוך מידי".



לדברי רייפמן, "אני מצפה מבית המשפט שאם אני מגיע עם מסמכים, ומתגלה בעיה בנושא החוב עצמו שלפחות יתנו לערכאה של תביעה אזרחית לברר את הנושא. יקח יום, יקח שעה אבל לא פשוט לזרוק את זה אחרי שעה, ולרשום עשרה עמודים שהאדם לא אמין. מילא, הייתי מבין לו הייתי אדם בעל עבר עשיר של תרמיות. אני אדם שמעסיק קרוב ל-5,000 עובדים כבר 18 שנה. כינוס זה דבר הרסני. לא ידעתי כמה עד שנכנסתי לתוכו".



"חובות בעיני זה דבר קדוש. אני כאיש עסקים מגלגל חובות. הסיבה היא שנתנו לי כל כך הרבה כסף, כי ידעו שאני משלם", דבריו בפני השופטת.



במארס 2009 הוציאה השופטת ורדה אלשייך צו כינוס לנכסי אלי רייפמן. היא כינתה את ניסיונות ההתחמקות שלו מתשלום לקרנות שתבעו להכריז עליו כפושט רגל "עלבון לשכל הישר". רייפמן חייב לקרן ccm, שיוצגה על ידי עורך דין איל רוזובסקי, כ-5.1 מיליון ליש"ט בגין התחייבות לרכוש ממנה מניות אמבלייז שהיו בידה. לקרן רוקמור, שיוצגה על ידי עו"ד גד מינא, חייב רייפמן כ-2 מיליון דולר.



עוד כתבה בזמנו אלשייך כי "החייב מודה שנטל הלוואה משמעותית חדשה בעת ששתי בקשות לצו כינוס היו תלויות ועומדות כנגדו". השופטת התייחסה להלוואה בסך 5.4 מיליון דולר שנטל רייפמן מיגאל ג'רבי - אחיו של חני ג'רבי מחדרה, החשוד כמי שעומד בראש כנופיית פשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully